Visita al MAHE (taller de llucanes romanes)

El passat 2 de febrer les alumnes i alumnes de Cultura Clàssica de 4t ESO i de Llatí de 1r Batxillerat van realitzar una activitat didàctica en el Museu Arqueològic i d’Història d’Elx (MAHE).

L’activitat consistia a realitzar una visita guiada per les instal·lacions centrant-nos amb especial rellevància en l’època romana. Els guies ens van explicar els orígens del museu, i la localització de les diferents troballes pertanyents a les cultures que han passat per la ciutat: grecs, romans, púnics o àrabs. Vam poder conéixer de prop el bon estat de diferents peces que té el museu.

Ja acabada la visita guiada, passem l’interior del palau d’Altamira on realitzem unes llucanes romanes en argila. Aquestes llucanes són uns antics llums que permetien il·luminar les diferents estades d’una casa. Les alumnes i alumnes han gaudit fent cadascun la seua pròpia llucana, així com personalitzar-la per a poder portar-li-la a casa.

Finalment, ja fora del museu, ens hem acostat a veure una inscripció romana que hi ha al carrer Corredor i les inscripcions romanes que hi ha just en la façana de l’ajuntament. En general, l’alumnat ha gaudit d’aquesta experiència.

Juan Manuel Hernández
Professor del Dpto. de Cultura Clàssica