Visita a l’outlet de Sant Vicent

El passat 25 de gener, els alumnes de 1ºFPB de Comerç i Màrqueting
van realitzar una visita a l’Outlet Store de Sant Vicent del Raspeig amb motiu de la
campanya de rebaixes de gener. El propòsit de la visita era poder veure les
diferents tècniques de marxandatge, cartelleria i aparadorisme que apliquen
fora i dins dels establiments.


En tractar-se d’un Centre Comercial Outlet, els productes ja posseeixen d’inici un
preu inferior al seu preu d’origen, però en estar en campanya de rebaixes aquesta
baixada de preus encara estava més accentuada en percentatges que podien
arribar entorn al 70% i 80% en alguns productes. Vam poder examinar com els establiments captaven l’atenció i interés del consumidor per mitjà de grans cartelleries de diferents dimensions, colors, formats i en general tipologia on posaven especial èmfasi en el percentatge de rebaixa que aplicaven, segons la família de productes, marques i establiment concret del qual es tractara.


A més, pràcticament, en totes les botigues del Centre Comercial aplicaven aqueix
dia concret una estratègia agressiva de preus sumat a les pròpies rebaixes,
denominada “Super Dijous”, un descompte addicional aplicat de diferents
maneres: en percentatges directament sobre el producte ja rebaixat o sobre la
segona unitat de compra, per a incentivar més el consum.


Per a finalitzar la visita, comprovem que el Centre Comercial disposava d’una
àmplia zona exterior de restauració i oci, amb gran varietat de restaurants,
pizzeries, hamburgueseries i sales de cinema.

En definitiva, vam poder dever les diferents estratègies agressives de preus, les
tècniques de marxandatge, la tipologia de cartells utilitzada i formes de
aparadorisme que s’empra en les campanyes de rebaixes amb la fi perseguida
d’intentar, juntament amb la zona d’oci i restauració, que el consumidor passe el
major temps possible en el centre comercial per a generar la màxima despesa per
la seua part.


Manoli Miralles
Professora del Dpto. de Comerç