Dia mundial de la llengua grega

La llengua grega és una de les més antigues de la humanitat i és considerada un
dels grans pilars de la cultura i la civilització occidental. Per això, cada 9 de febrer se celebra en Dia Mundial de la Llengua Grega. La data triada és un homenatge a l’aniversari de la mort del poeta grec del segle XIX Dionisos Solomós (Διονύσιος Σολωμός), que va ser l’autor del poema ”Himne a la Llibertat”, i que es va convertir en l’himne oficial de Grècia.

L’IES Joanot Martorell ha volgut sumar-se a les celebracions per tot el món, i per a això, durant la setmana de 7 a l’11 de febrer, s’ha pogut escoltar entre classe i classe i al pati una de les cançons més conegudes per tots “el Sirtaki”. Curiosament, no era una dansa tradicional grega, sinó que va ser creada per a una famosa pel·lícula Zorba el grec.

A més, els alumnes de 3er A d’ESO de Cultura Clàssica has compartit en el vestíbul unes màximes gregues per a delit de tots.