Dia internacional de la Filosofia 2021

Aquesta entrada és una contribució del nostre institut a la conscienciació sobre els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible): ODS 4. Educació de qualitat.

Com cada tercer dijous de novembre, enguany dia 18 de novembre, hem celebrat en l’institut el dia mundial de la filosofia. Enguany ho hem commemorat amb dues activitats: una exposició de fotografia filosòfica i una pintada de frases filosòfiques al pati.

En l’exposició de fotografia els alumnes de filosofia han elaborat una cartolina que consta d’una foto acompanyada d’un text on es reflexiona sobre una qüestió filosòfica: l’amor, el temps, la bellesa, la llibertat, l’ésser humà són alguns dels temes analitzats.

En la pintada de frases filosòfiques, els alumnes han escrit amb guixos de colors frases en diferents llengües de grans pensadors les quals ens ajuden a reflexionar. Ens quedem amb una de les frases, d’Aristòtil, que podríem aplicar hui dia.

“Només una ment educada pot entendre un pensament diferent al seu sense necessitat d’acceptar-lo”.