ERASMUS +

BEATRIU SE’N VA D’ERASMUS!!!!

Què és ERASMUS+?

Erasmus+ és el programa europeu en els àmbits de l’educació, la formació, la joventut i l’esport per al període 2014-2020.

Erasmus+ és el programa únic que tracta d’impulsar les perspectives laborals i el desenvolupament personal, a més d’ajudar als nostres sistemes d’educació, formació i joventut a proporcionar un ensenyament i un aprenentatge que doten a les persones de les capacitats necessàries per al mercat laboral i la societat actual i futura.

A Espanya són dos les organitzacions designades com a agències nacionals per a la gestió coordinada del programa Erasmus+: el Servei Español per a la internacionalització de l’Educació (SEPIE), per a l’àmbit de l’educació i la formació; i l’Agència Nacional Espanyola (ANE), integrada a l’Institut de la Joventut (INJUVE) per a l’àmbit joventut. Les accions d’Erasmus+ Esport estan gestionades directament per la Comissió Europea a través de la seva Agència Executiva en l’àmbit Educatiu, Audiovisual i Cultural (EACEA).

El nostre projecte

En els cursos 2017/2018 i 2018/2019, l’IES Beatriu Fajardo de Mendoza participa en un projecte d’associació estratègica entre centres escolars europeus en el marc del Programa Erasmus+ (número 2017-1-ES01-KA2019-037967_6): “INTEGRACIÓ I ADAPTACIÓ DEL TELÈFON MÒBIL I DRONES DINS DEL CURRÍCULUM DE L’ÀREA DE LES CIÈNCIES NATURALS”.

Aquest projecte és una experiència que tracta de potenciar en l’alumnat les possibilitats de generar, ordenar, desenvolupar, simplificar i aconseguir productes de gran qualitat educativa mitjançant l’ús dels mòbils i els drons, dins del currículum de biologia i geologia, i aprofitant l’entorn dels parcs naturals del Penyal d’Ifac i de la Serra Gelada com a recurs didàctic.

El projecte es desenvolupa dins de quatre perspectives:

1. Generar comunicació adequada entre l’alumnat i el professorati de centres europeus a través d’apps de comunicació com Whatsapp i fòrums com Twinspace.
  2. Generar productes transferibles a través de la xarxa.
  3. Ampliar coneixements en conceptes, continguts i destreses.
  4. Fomentar el treball cooperatiu i la mobilitat entre alumnat europeu.

L’associació estratègica està formada pels següents set centres educatius europeus:

• Lycée Montesquieu 924881324 (Burdeos, Francia)
  • Établissement scolaire: collège du Plantaurel 949280607 (Cazères, Francia)
  • Chatsmore Catholic High School 945656784 (Worthing, UK)
  • Ente Giuridico Istituto Immacolata delle Salesiane di Don Bosco 945116203 (Novara, Italia)
  • Agrupamento de Escolas de Cristelo 943144096 (Cristelo, Portugal)
  • Colegio Aurelio Gómez Escolar 946432202 (Burgos, Espanya)
  • IES Beatriu Fajardo De Mendoza 913012889 (Benidorm, Espanya).

Durant el projecte es realitzen tres reunions transnacionals de coordinació del professorat, que seran a Worthig (Regne Unit), Cristelo (Portugal) i Benidorm (Espanya).

En aquestes reunions es coordinarà el treball i les dues movilitzacions del nostre alumnat:

• la primera, en el curs 2017/2018, al Lycée Montesquieu (Burdeos, França);
  • la segona, en el 2018/2019, a Établissement scolaire: collège du Plantaurel (Cazères, França).
BORDEAUX.jpg
Lycée Montesquieu (Burdeos, França)
CAZERES.jpg
Établissement scolaire: collège du Plantaurel (Cazères, França)