Plan de Fomento a la Lectura

PLA DE FOMENT DE LA LECTURA

Des del nostre centre li donem molta importància a l’aprenentatge de la lectura. Considerem que la lectura és la base fonamental per a desenvolupar-se en la vida, ja que ens permet entendre millor el món que ens envolta des d’un punt de vista individual i social. És la base en la qual s’ha de sustentar l’educació,

 

Hem de proporcionar en l’alumne eines per a treballar les noves tecnologies de la informació i la comunicació, per obrir-li nous camins per entendre el món. Així com fomentar en l’alumne una actitud reflexiva i crítica per mitjà del tractament de la informació. I no hem d’oblidar plantejar situacions des de l’escola on la lectura siga una activitat d’oci i de plaer per si mateix

Aquesta és precisament la nostra missió com a docents: facilitar l’adquisició de l’hàbit de la lectura, desenvolupant i potenciant la capacitat lectora, ja que esta garanteix l’èxit escolar en totes les assignatures.

Els objectius generals que ens proposem es fomentar en l’alumne l’interés per la lectura com a font d’informació entreteniment i enriquiment personal i cultural i utilitzar la lectura com una activitat d’oci i de plaer, així com potènciar  la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries i àmbits del currículum, contribuint en el desenvolupament de la competència lingüística de l’alumnat.

Són moltes les activitats que s’organitzen al llarg del curs i des de totes les àrees del currículum. Animacions lectores, visites a la biblioteca, maletes viatgeres…..

Contem amb biblioteca d’aula. .És un recurs imprescindible per a fomentar la lectura, tant en l’Educació Infantil i Primària, perquè aproximen el llibre als xiquets i les xiquetes i el fan visible en l’entorn de l’aula. És un recurs de cabdal importància per a l’èxit de les actuacions i de les activitats del pla de foment de la lectura.

També comptem amb biblioteca de menjador, biblioteca de l’aula d’anglès i biblioteca de centre, on es coordinen i organitzen un gran nombre d’activitats. Els alumnes del tercer cicle la visiten totes les setmanes per al préstec de llibres.

Per altra banda hem de promoure la col·laboració i participació de les famílies en el procés d’aprenentatge de la comprensió i expressió lectora dels seus fills.

DECÀLEC PER ALS PARES

 Si vols que els teus fills llisquen:

  1. Llig davant d’ells, i comenta les teues lectures. L’exemple sempre és la millor estratègia.
  2. No deixes les seues preguntes o dubtes sense contestar.
  3. Llig-li contes i conta-li històries quan vagen al llit.
  4. No obligues a llegir o a acabar el llibre, si no li agrada.
  5. No li ofereixques un llibre com alternativa al joc, o a la TV
  6. No el precipites per acabar el llibre.
  7. No faces de la lectura un castic.
  8. Ofereix-li el còmic com alternativa al llibre si no li agrada la lectura.
  9. No el bonegues si no llig bé. Alaba els progressos, i motiva-lo positivament.
  10. Conèix els seus gustos per orientar-los en l’elecció dels llibres.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies