Plan de Fomento a la Lectura

PLA DE FOMENT DE LA LECTURA

Des del nostre centre li donem molta importància a l’aprenentatge de la lectura. Considerem que la lectura és la base fonamental per a desenvolupar-se en la vida, ja que ens permet entendre millor el món que ens envolta des d’un punt de vista individual i social. És la base en la qual s’ha de sustentar l’educació,

Hem de proporcionar en l’alumne eines per a treballar les noves tecnologies de la informació i la comunicació, per obrir-li nous camins per entendre el món. Així com fomentar en l’alumne una actitud reflexiva i crítica per mitjà del tractament de la informació. I no hem d’oblidar plantejar situacions des de l’escola on la lectura siga una activitat d’oci i de plaer per si mateix

Aquesta és precisament la nostra missió com a docents: facilitar l’adquisició de l’hàbit de la lectura, desenvolupant i potenciant la capacitat lectora, ja que esta garanteix l’èxit escolar en totes les assignatures.

Els objectius generals que ens proposem es fomentar en l’alumne l’interés per la lectura com a font d’informació entreteniment i enriquiment personal i cultural i utilitzar la lectura com una activitat d’oci i de plaer, així com potènciar  la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries i àmbits del currículum, contribuint en el desenvolupament de la competència lingüística de l’alumnat.

Són moltes les activitats que s’organitzen al llarg del curs i des de totes les àrees del currículum. Animacions lectores, visites a la biblioteca, maletes viatgeres…..

Contem amb biblioteca d’aula. .És un recurs imprescindible per a fomentar la lectura, tant en l’Educació Infantil i Primària, perquè aproximen el llibre als xiquets i les xiquetes i el fan visible en l’entorn de l’aula. És un recurs de cabdal importància per a l’èxit de les actuacions i de les activitats del pla de foment de la lectura.

També comptem amb biblioteca de menjador, biblioteca de l’aula d’anglès i biblioteca de centre, on es coordinen i organitzen un gran nombre d’activitats. Els alumnes del tercer cicle la visiten totes les setmanes per al préstec de llibres.

Per altra banda hem de promoure la col·laboració i participació de les famílies en el procés d’aprenentatge de la comprensió i expressió lectora dels seus fills.

DECÀLEC PER ALS PARES

Si vols que els teus fills llisquen:

1. Llig davant d’ells, i comenta les teues lectures. L’exemple sempre és la millor estratègia.
  2. No deixes les seues preguntes o dubtes sense contestar.
  3. Llig-li contes i conta-li històries quan vagen al llit.
  4. No obligues a llegir o a acabar el llibre, si no li agrada.
  5. No li ofereixques un llibre com alternativa al joc, o a la TV
  6. No el precipites per acabar el llibre.
  7. No faces de la lectura un castic.
  8. Ofereix-li el còmic com alternativa al llibre si no li agrada la lectura.
  9. No el bonegues si no llig bé. Alaba els progressos, i motiva-lo positivament.
  10. Conèix els seus gustos per orientar-los en l’elecció dels llibres.