LA CLASE DE TERCERO VISITA EL CASTILLO Y LAS CASAS CUEVA

El 18 de noviembre la clase de 3º realizó una salida para visitar el Castillo de Petrer, construído en el S. XII por los Almohades y ampliado por los Cristianos.

Tambíen vistiaron las Casas Cueva (S. XIX) que guarda el castillo bajo su murallla.

Dos monitoras les explicaron cómo se defendían desde el castillo y cómo vivían las personas en aquella época.

El grupo pasó un día distinto, disfrutando y aprendiendo al mismo tiempo.

HAPPY HALLOWEEN!!

El nostre cole està molt bonic. En els corredors estan exposades les catrinas que casa heu realitzat i l’alumnat de sisé ha participat en la decoració general de les escales, felicitats perquè està preciós!. Majors i xicotets hem gaudit d’aquesta festa anglesa que cada any anem adoptant com nostra però cal destacar que tradicionalment Espanya celebra la festivitat de Tots els Sants l’1 de Novembre. Des de l’assignatura d’anglés i art & craft ens encarreguem de transmetre-ho i celebrem Halloween. Aprofitem per a informar les famílies que ha arribat Rosibel, la nova auxiliar de conversa que estarà amb nosaltres/as aquest curs i ve de Los Angeles, Califòrnia. Ha preparat una presentació sobre Halloween per a tots els cursos mostrant a tot l’alumnat aquesta festivitat al seu país. Us desitgem un cap de setmana terrorífic però ple de bons records amb els sers estimats que tots tenim en el cel perquè com diuen en la pel·lícula de Coco “només es mor quan s’oblida i jo mai t’oblide”. Happy Halloween!!!

Carasses

Com cada any, quan arriba la tardor, el nostre cole celebra una de les festes més característiques de Petrer. Festa que fa que el nostre poble siga únic, és un tret d’identitat que no podrem trobar a cap altre lloc. Des de l’escola volem ser partícips i que el nostre alumnat conega i gaudisca d’aquestes tradicions tan arrelades.

Comencem setmanes abans de la celebració, amb el concurs per al cartell anunciador. Enguany ha quedat meravellós!!

Els dibuixos de tot l’alumnat romandran als corredors fins l’últim cap de setmana d’octubre.

El dia 21 d’octubre vam celebrar, aquest any acompanyats per les nostres famílies, la tan esperada festa. Començarem amb el pregó carasser, i una meravellosa interpretació de la dansa dels Nanos i Gegants. L’alumnat de 6é va ser l’encarregat de fer sonar les flautes i ens van deixar a tots bocabadats. ENHORABONA!

A continuació, els més menuts van ballar aquesta mateixa dansa, amb l’alegria i el goig que tant els caracteritza.

També puguerem veure la dansa del Folló, aquesta vegada els encarregats van ser els nostres companys de 1er, 2on i 3er.

L’alumnat de cinqué i sisé van ballar la dansa més tradicional, la de les Carasses. Aquesta successió de passos i bots ja era més complicada, així i tot, ho van fer de meravella.

I per finalitzar, tots junts repetirem els Nanos i Gegants.

Des del centre voldriem agrair la col·laboració per part de totes les famílies, així com l’assistència a l’acte. Aquest any han sigut unes Carasses especials, com bé deia el pregó. Ens hem retrobat de nou, i ho hem fet com mai. MOLTÍSSIMES GRÀCIES A TOTS!!