PARTICIPEM AL FESTITRÓ

El dia 22 de març l’alumnat de El Romeral vam anar a TIBI per a participar en el Festitró. Aquesta és una activitat que organiza Escola Valenciana amb l’objectiu de promoure el valencià.

El Festitró és una activitat que forma part de les Trobades d’Escoles Valencianes, o simplement les Trobades, que són diferents activitats per promoure el valencià
realitzades cada any en una vintena de comarques de la Comunitat Valenciana, una manifestació cultural que reuneix fins a 200.000 persones entre mestres, xiquets, xiquetes, pares i mares.

Aquest any, el poble de Tibi ha sigut l’encarregat de l’organització de les diferents activitats de la Trobada a l’Alcoià-Comtat.

És una activitat musical on les escoles participants preparen algun ball o actuació per mostrar-la després. Es realitza al llarg del matí, en diferents llocs del poble com parcs, places, passeig, etc. Vam veure diferents actuacions i nosaltres, que vam ser els penúltims en actuar, havíem preparat un coreografia amb pilotes de bàsquet. La cançó que vam triar era “Una lluna a l’aigua” del grup Txarango.

Vam gaudir molt d’aquest matí i a més vam aconseguir l’objectiu del Festitró que és enriquir l’esperit de col·laboració i celebració de la llengua valenciana.

Ens va agradar molt, ens ho vam passar molt bé, les actuacions van ser molt originals i vam gaudir molt, vam fer nous amics i amigues i tot això a un poble molt bonic.

En Tibi després de l’actuació del Festitró.