PROYECTE EDUCATIU MENJADOR ESCOLAR

 

PROJECTE EDUCATIU DEL MENJADOR

 

    A.- OBJECTIUS A DESENROTLLAR

 1,- En Educació alimentària.

2.- En Educació del temps lliure.

     B.- ACTIVITATS A REALITZAR.

 1.- En Educació alimentària.

2.- En Educació del temps lliure.

     C.- HORARIS.

 1.- Dels comensals.

2.- Dels educadors.

3.- Del personal de cuina.

     D.- EQUIPO PEDAGÒGIC.

     E.- ORGANITZACIÓ I AGRUPAMENT DE L’ALUMNAT COMENSAL.

    F.- INSTAL·LACIONS, RECURSOS DEL CENTRE I MESURES DE SEGURETAT.

    G.- SEGUIMENT I CONTROL DEL FUNCIONAMENT DEL MENJADOR.

     H.- REGLAMENT DE REGIM INTERN.

     I.-  RELACIÓ DE 20 MENUS TIPO A SERVIR EN EL MENJADOR.

 

 A.- OBJECTIUS A ACONSEGUIR.

             1.- En Educació alimentària.

 Ø  Adquisició d’hàbits higiènics.

Ø  Minutes equilibrades

Ø  Coneixement de les malalties derivades bé per la carència o bé per l’abús dels aliments.

Ø  Adquisició d’hàbits de bon comportament en la taula:

Ø  Utilització de coberts, torcaboques, correcta masticació, correcta postura,  sol·licitar les coses de forma respectuosa.

             2.- En Educació del temps lliure.

 Ø  Cultivar l’expressivitat i creativitat.

Ø  Desenrotllar i perfeccionar la coordinació motora.

Ø  Cultivar l’expressivitat i la creativitat.

Ø  Desenrotllar la imaginació

Ø  Fomentar els coneixements musicals propis de les seves edats.

Ø  Jocs lliures i dirigits.

Ø  Fomentar el desenrotllament corporal per mitjà de jocs esportius.

Ø  Tindre cura  dels materials a utilitzar en les activitats realitzades.

 B.- ACTIVITATS A REALITZAR.

   Ø  Manejar els coberts de mode adequat, utilitzant el requerit per a cada plat.

   Ø Beure aigua correctament.

   Ø  Asseure’s de manera adequada en la cadira.

   Ø  Rentar-se les mans, abans i després de les menjades, utilitzant el sabó i la tovallola individual.

   Ø  Menjar lentament, però de manera continuada.

   Ø  Organitzar o suggerir jocs per als moments de temps lliure.

 C.- HORARIS:

             1.- Dels comensals:

L’entrada al menjador es realitzarà de manera contínua, atenent a les indicacions de les cuidadores i de l’encarregada, respectant els torns que al seu efecte es determinen.

S’establiran torns, atenent a l’edat dels comensals i al nombre dels mateixos.En  acabar el primer torn, aquest realitzarà activitats dirigides. A continuació se succeiran els altres torns.

 2.- De les cuidadores:

 Les cuidadores i coordinadora del menjador, començaran la seua activitat a l´eixida dels alumnes de l´aula, fent-se càrrec dels comensals en el moment del cessament de l’activitat escolar de l’alumnat i acabant a les 15:15 hores.

             3.- Del personal de cuina:

La cuinera complirà una jornada diària de 4’30 hores, compreses entre les 12 hores i les 16’30 hores.

D.- EQUIP PEDAGÒGIC.

L’equip  pedagògic del menjador, el componen els següents membres:

Directora del Centre:   Nieves Molina Ginés

Encarregada:  Conxa Cases Payá

 

Coodinadora de cuidadores: Mª Dolores Barreda

Cuidadores: Loli y Raquel

Infantil 3 anys

2018/ 2019 Raúl Infantil 4 anys
  Pilar Garcia Infantil 5 anys
  Ana Garcia  Primer de Primària
  Carmen de la Cruz Segon de Primària
  Arancha- Amparo  Tercer de Primària
  Loli Pascual Quart de Primària
  Carlos Cinqué de Primària
  Mª Luz Sisé de Primària

 

 

 

 

Els membres de l’equip Pedagògic vetllaran per la bona marxa del menjador, i atendran a les seves obligacions d’acord amb la normativa vigent.

 


E.- ORGANITZACIÓ I AGRUPAMENT DELS ALUMNES.

Els alumnes s’agruparan en torns atenent a la seua edat i al nombre de comensals,

Dins de cada torn s’establiran Equips de fins a vuit comensals, que s’organitzaran de manera que de forma rotativa es repartisquen les responsabilitats que se’ls assignen, atenent al bon orde i funcionament de la seua taula o grup (com es detalla en l’apartat de la web Planificació mensual de les activitats en auesta mateixa pestanya del menjador).

           

 
F.- INSTAL·LACIONS, RECURSOS I MESURES DE SEGURETAT.

El menjador escolar disposarà de la seua pròpia sala per a la realització de les activitats interiors que l’equip Pedagògic determine. Així mateix podrà utilitzar el pati i les instal·lacions esportives del Centre en coordinació amb el personal que també utilitza les mateixes i amb el coneixement de la Directora.

Quan les circumstàncies climatològiques o organitzatives ho requerisquen, estarà a disposició del Menjador la biblioteca escolar.

Al Pla d’evacuació del Centre es determina com s’ha de realitzar l’evacuació del alumnat en cas de risc.

  
G.- SEGUIMENT I CONTROL DEL FUNCIONAMENT DEL MENJADOR.

 
Per a desenrotllar la dita labor es reuniran totes les vegades que s’estime oportú al llarg del curs, els membres de l’equip Pedagògic del menjador.

Si les circumstàncies així el requereixen la Directora i l’entitat titular del menjador, es reserven la possibilitat de tractar els temes en les reunions del Consell Escolar o en la Comissió permanent d’aquest Consell Escolar.

 
H.- REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR

 
Es revisa i actualitza el Reglament de Règim Interior del Menjador, per a adequar-lo i coordinar-lo amb el RRI del Col·legi Públic  Vte. Blasco Ibáñez, de forma anual. I tot això a fi de facilitar la convivència i la consecució dels objectius que en aquest Pla s’especifiquen.

 1.    Autoritzar la matrícula de menjador a 250 comensals matriculats com fixos i dins del termini de matrícula de juny i setembre.

2.    Obrir llista d’espera per a aquelles sol·licituds que s’han quedat fora de les places oferides.

3.    Realitzar la llista d’espera per als alumnes suplents segons els criteris següents:

   La família sol·licitarà plaça fixa. (No contemplar l’eventualitat).

     Ordenar per data de sol·licitud


I.- RELACIÓ DE 20 MENUS-TIPO A SERVIR.

A continuació en fulls fotocopiats es presenta una relació de 20 menús que l’empresa de restauració que serveix al Col·legi ens ha facilitat( dieta sense carn, dieta sense gluten, dieta hipocalòrica, dieta amb alèrgia al marisc, dieta amb alèrgia al peix…)Tenint en compte les normes establides per l’administració competent en estos temes.

 

 

J.- REGLAMENT DE REGIM INTERIOR PER AL FUNCIONAMENT  DEL MENJADOR :

 

/home/lliurex/Escritorio/comedor jpg/RRI1.jpg

     

 /home/lliurex/Escritorio/comedor jpg/RRI2.jpg