P.A.T.

 

 INTRODUCCIÓ

Un dels objectius prioritaris per part del claustre de professors del col·legi Blasco Ibáñez de Benetússer durant el present curs ha estat revisar i  modificar el pla d’acció tutorial. A la comissió pedagògica s’han debatut les aportacions de cadascun dels cicles i el resultat ha estat el que es detalla a continuació. 

El nostre pla proposa el desenvolupament i l’adquisició dels següents objectius generals:

1.    Ajudar els alumnes a desenvolupar-se com a persones d’acord amb els objectius del nostre PEC.

2. Proporcionar als alumnes una orientació educativa adequada, d’acord amb les seues aptituds, necessitats  i interessos, a través d’una actuació tutorial individualitzada i planificada.

3.  Assegurar la continuïtat educativa dels alumnes en les distintes àrees, cicles, etapes i, en el seu cas, en la transició d’un centre a un altre.

4.   Garantir una ajuda i una guia personalitzada, especialment a aquells que presenten necessitats educatives especials.

5.    Afavorir els processos de millora educativa a través de la programació d’activitats formatives per part dels equips docents, i la coordinació amb el professorat de pedagogia terapèutica i el gabinet psicopedagògic.

6. Establir els canals de col·laboració, recolzament i assessorament amb les famílies per a la consecució d’un desenvolupament integral dels seus alumnes.

Per tal d’aconseguir els objectius referits hem desenvolupat tot un seguit de continguts, organitzats en línies d’acció tutorial (àmbits de treball) i continguts de desenvolupament.

 

 

LÍNIES D’ACCIÓ TUTORIAL: CONTINGUTS

 

   

1.- COMENÇA ELL CURS:                  

                      –Coneixement mutu

                            -Integració amb el grup

                             -Establiment de normes

  -Horaris

             -Drets i deures

                                             -Repartiment de responsabilitats                                                  

   

             2.- LES RELACIONS AMB EL GRUP

                                    -Autoestima

                              -Expressió de sentiments

                     -Estructura del grup

                 -Habilitats socials

                             -Resolució de conflictes

   

3.- CONEIXEMENT DELS ALUMNES

 -Actituds

                         -Motivació i interessos

 -Aptituds

      -Rendiment

                 -Història personal

 

                      4.- MILLORA DELS PROCESSOS

                           D’ ENSENYAMENT-APRENENTATGE.

                -Tècniques d’estudi

                      -Organització de temps

                                        -Tècniques de dinàmica de grups

                          -Recolzaments i reforços

                        -Adaptacions curriculars

 

5.- COORDINACIÓ AMB LES FAMILIES

                                         -Col·laboració eductiva

                                         -Col·laboració informativa

                                         -Col·laboració formativa

   

                      6.- COORDINACIÓ AMB EL PROFESSORAT

                      -Coordinació

                     -Establiment de criteris d’avaluació

                     -Disseny i planificació conjunta

                     -Reforç i recolzament

                     -Seguiment del procés d’avaluació de l’alumne

   

                    

                    7.- AVALUACIÓ

                      -Avaluació inicial

                      -Revisió d’expedients

                      -Instruments d’avaluació i registre

                      -Procediment d’informació a alumnes i famílies

                     -Avaluació de la tutoria

 

                          

 

 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies