Racó de la coeducació

La Coordinadora d’Igualtat i Convivència de la nostra escola es Sonia Triguero

A finals del curs 2018 es va realitzar tres sessions de formació al professorat i un taller per a pares organitzades per l’ajuntament de Castelló (Servei d’igualtat d’oportunitats entre dones i homens) al voltant del tema de la Coeducació en els centres educatius, aquestes van estar impartides per la formadora Sandra Molines amb l’objectiu principal de elaborar el nostre Pla Coeducatiu de Centre:

1.-FORMACIÓ EN SENSIBILITZACIÓ (4/6/18)

On es va parlar sobre la necessitat d’empendre accions equitatives per als dos sexes, la diferència entre una escola segregada, mixta i coeducativa. A més es va facilitar als tutors una enquesta per passar a l’aula per a conèixer les percepcions de l’alumnat respecte de la seua vivència al pati.

2.-VALORAR LA INFORMACIÓ DEL DIAGNÒSTIC (25/6/18)

En aquesta sessió es va compartir total la informació del diagnòstic de la situació (observació del pati, enquesta mestres i alumnes), tots els mestres vam poder reflexionar al voltant d’aquesta informació.

Es van introduir les àrees qeu conformen un Pla Coeducatiu de centre per establir els compromisos i activitats que durant aquest curs volem emprendre i que tenen com a finalitat fer coeducació al centre.

3.-DISSENY PLA COEDUCATIU (25/6/18)

Es van prendre decissions al voltant de les accions e iniciatives a desenvolupar dins de cada àrea. Tot el professorat va agafar compromisos dins de les seues matèries, així com de forma transversal per tal de reduir l’impacte del sexisme en tots els àmbits de l’escola.

4.-TALLER DIRIGIT A LES FAMILIES (25/6/18)

Sandra va preparar un taller on es van convocar a totes les famílies que van voler participar, per sensibilitzar-les cap a la importància de fer coeducació així com donar a conèixer tot el treball dut a terme al centre.