El centre es troba situat en plena zona agrícola on no hi ha contaminació
acústica que puga interferir en la labor educativa, podent afirmar-se que el nostre
entorn es un entorn amable per a una tasca educativa de qualitat. Trobem un
privilegi tindre l’horta tan a l’abast, permetent la possibilitat de fer passejades, i
diferents aprenentatges de l’entorn de l’horta.
L’escola consta d’un edifici de planta baixa i dues altures, envoltat pels patis amb
zones pròpies d’Infantil i Primària, hort escolar, rocòdrom, pistes esportives i
zones verdes amb jocs de fusta.
Entre les 3 plantes es distribueixen 34 aules, (totes exteriors,amplies i
lluminoses), sala de psicomotricitat, aula de música, biblioteques (Infantil i
Primària), aula d’informàtica, aula del futur, menjador, cuina i altres despatxos i
espais dedicats a vertebrar el funcionament del nostre centre.
Atenem en l’actualitat tres grups en Infantil, 3 anys, 4 anys i 5 anys; i 10 grups
entre 1r i 6é de Primària el que suposa un total de 270 alumnes.
La nostra plantilla està formada per 28 mestres, 24 d’ells/es definitius, Comptem
amb mestres especialistes de: Música, Anglès, Educació Física, Religió, Pedagogia
Terapèutica, Audició i Llenguatge i Orientadora, a més a més d ‘educador.
L’escola compta amb un Servei de Menjador, entre les 14’00h i les 15’30h. El
menjar es prepara cada dia a la cuina del centre. Apostem per una alimentació
amb menús equilibrats i de la màxima qualitat amb aliments de proximitat.
Treballem per un equip d’educadors/es compromès amb un Projecte de
Menjador definit pel centre.
- L’horari lectiu, entre les 9’00h i les 14’00h, amb 6 sessions de treball de
45’ (segons llei), i un descans de joc al pati de 30’, (45’ en Infantil). - L’horari d’activitats extraescolars, entre les 15’30h i les 17’00h, gratuïtes
i voluntàries per a les famílies, on es realitzen activitats que responen a
la línia de treball del centre.
El treball conjunt amb l’AMPA, és una de les nostres prioritats, per completar el
treball del professorat i alumnat amb activitats i treballs que sumen al projecte
del centre i ens permeten millorar diferents aspectes del dia a dia del centre:
col·laboració en el Programa Xarxa Llibres, en les activitats extraescolars,
diferents festes i activitats complementàries, en la millora d’espais del centre…
A través de l’AMPA, el centre oferta escola matinera al llarg de tot el curs des de
les 7’30h, i permanències per les vesprades de setembre i juny.
La llengua vehicular del centre i d’aprenentatge és el valencià, que forma part
d’un dels pilars bàsics de la nostra identitat, tant en l’Etapa d’Infantil com en
Primària, tal i com recull el Projecte lingüístic de Centre (PLC), distribuint el treball
de les àrees amb la següent proporció: - Etapa d’Infantil: 90% d’àrees en valencià, 10% d’àrees en anglès.
- Etapa de Primària: 57% d’àrees en valencià, 27% d’àrees en castellà,
17% d’àrees en anglés.
Al llarg d’ estos últims anys el centre està treballant en tres Projectes
d’Investigació i Innovació Educativa, aprovats per la Conselleria d’Educació,
incorporant metodologies, activitats i materials que fomenten l’aprenentatge
actiu, la coeducació i l’ús responsable de les eines digitals. - PIIE (2017-2020): Projecte TÚ, EL TEU TEMPS, EL TEU ESPAI.
(Projecte d’Educació Infantil, basat en metodologia activa Montessori) - PIIE (2020-2022): Projecte comPArTInt. (Projecte basat en la visió més
inclusiva, coeducativa i igualitària d’espais i jocs al pati). - PIIE (2022-2024): Projecte Soc Blasco, Soc Futur. (Projecte basat en la
integració de metodologies actives amb diferents instruments digitals en
l’aprenentatge de l’alumnat).
El nostre centre, ofereix a les famílies optar per incloure dins la formació dels
seus fills/es en l’àrea de Religió, o bé treballar els valors des de l’àrea alternativa.
El departament d’Inclusió, junt la COCOPE (Comissió de Coordinació Pedagògica), gestionen els recursos personals, per valorar i atendre les
necessitats de l’alumnat, per tal d’oferir una educació que elimine barreres i fomente fortalesses del nostre alumnat integrant el DUA (Disseny Universal
d’Aprenentatge) al nostre treball.esport, l’activitat física i la vida saludable, són altre pilar imprescindible de la
nostra identitat, anualment presentem un Projecte d’Educació i Activititats Físiques i Saludables, on es recullen ajudes i subvencions per poder destinar
a este efecte.
