El marc teòric del model d’enriquiment d’educació plurilingüe es basa en les idees aportades per Vicent Pascual en Un model d’educació plurilingüe i intercultura per al sistema educatiu valencià (2011). Es basa en la recerca i la pràctica més rigorosa duta a terme en contextos bilingües i multilingües, i especialment en els documents i propostes de la Divisió Política del Consell d’Europa, i té en compte les necessitats i les característiques del nostre context sociolingüístic.
Al nostre centre és comú que arriben alumnes de països diferents al nostre. Com Pascual (2011) argumenta, la llengua que ja coneixem constitueix el banc de dades des del qual s’elaboren les hipòtesis que ens fan crear les regles de funcionanement de la nova llengua que estem aprenent, és a dir, transferim la gramàtica i altres elements. Tot això ho tenim en compte a l’hora de corregir i tractar la competència lingüística.
També donem presència a les llengües no curriculars a través de l’ampliació de continguts en algunes activitats lingüístiques i culturals, ja que deixem espai a les llengües dels nostres alumnes i valorem les seues aportacions lingüístiques i culturals.
OBJECTIUS
◦ Promoure l’ús preferent del valencià com a llengua habitual en tota la documentació relacionada amb l’àmbit acadèmic o de gestió pedagògica.
◦ Donar a conèixer el marc legislatiu que garanteix l’exercici dels drets lingüístics dels valencianoparlants.
◦ Promoure l’ús preferent del valencià com a llengua vehicular en l’àmbit acadèmic i de gestió pedagògica.
◦ Donar difusió al contingut del PNL i promoure l’ús del valencià com a llengua de relació habitual amb l’entorn sociofamiliar del centre.
◦ Programar i organitzar activitats commemoratives per donar a conèixer fets i personatges significatius de la història cultural i lingüística dels valencians i participar en els actes organitzats per altres entitats i institucions.
◦ Facilitar la integració de l’alumnat nouvingut respecte al coneixement de la llengua i la cultura pròpia dels valencians.
◦ Aprofitar la capacitació en valencià de la comunitat escolar per a augmentar la competència lingüística del centre.
◦ Animar a la comunitat valencianoparlant (professors, famílies, alumnes) a emprar sempre i amb tothom el valencià perquè l’ús constant és una eina normalitzadora molt eficaç.
◦ Programar activitats complementàries amb algun referent a la cultura valenciana.
◦ Realitzar activitatsde conscienciació lingüística de la pàgina el tempir.
◦ Oferir als alumnes procedents de zones d’exempció de valencià i als alumnes estrangers.
◦ Normalitzar l’ús del valencià.
BIBLIOGRAFIA
Pascual, Vicent. Un model d’educació plurilingüe i intercultura per al sistema educatiu valencià. 2011 https://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000201/00000070.pdf

