PEAFS

ACTIVITATS PEAFS 2023-2024
                         TROBADA JOCS POPULARS
Aprofitant la proximitat a pasqua i el bon temps, el seminari d'EF de Castelló ha organitzat una trobada de jocs populars per a tot l'alumnat de 5é de la ciutat. Aquesta s'ha realitzat al parc Ribalta i el CEIP Sebastián Elcano ha participat el dia 21 de març.

Ha sigut una jornada on s'han realitzat 8 jocs populars valencians i on hem pogut compartir joc en multitud d'alumnes d'altres escoles. És una activitat emmarcada en el PEAFS del centre.

PILOTA VALENCIANA

Avui 31 de gener hem tingut el plaer de rebre a l'escola al jugador professional de pilota Pablo de Borriol i al tècnic de pilota Àlex. Hem realitzat una entrevista per conèixer més profundament aquest arrelat esport i a continuació hem baixat per a jugar i gaudir d'una exhibició. Què rode la pilota!

Aquesta activitat de pilota a l'escola està inclosa en el PEAFS del centre..

ATLETISME 4t i 5é

L'alumnat de 4t i 5é del CEIP Sebastián Elcano ha el dia 5 de desembre les instal·lacions del Gaetà Huguet per realitzar varietat d'activitats d'atletisme.
Entre d'altres, han practicat salt de llargària, d'alçada, llançament de pes i curses de velocitat. Han pogut gaudir d'un matí ple de moviment.
                                      JOCS TRADICIONALS

El dimarts 12 de març, l'alumnat de 3r i 4t del CEIP Sebastián Elcano ha visitat el parc del Segon Molí o dels Jocs Tradicionals. Ací, amb la companyia d'experts de la federació de Jocs Tradicionals hem gaudit del matí practicant birles, boli dali, set i mig, comba, xapes o la comba entre d'altres. Aquests jocs són idonis per seguir-los practicant en amics/gues i família en les properes vacances de pasqua.

SENDERISME

L'alumnat de 3r i 4t del CEIP Sebastián Elcano ha realitzat la via verda des de Benicàssim fins a Orpesa, una ruta d'uns 6km amb molt bones vistes.
Després, hem gaudit d'un temps de lleure a un pinar i a la platja.

AULA CICLISTA
Els dies 9 i 10 de gener l'alumnat 5é i 6é del CEIP Sebastián Elcano ha participat en el projecte d'Aula Ciclista en col·laboració amb Conselleria d'Educació, Cultura i Esporti  la Federació de Ciclisme de la Comunitat Valenciana.
El projecte consisteix en tres sessions teòric-pràctiques. En la primera sessió de sensibilització pràctica, l'alumnat reb formació sobre vida saludable, seguretat viària, ús de la bicicleta i el ciclisme com a esport; en la segona, es realitza una pràctica d’ús i familiarització amb la bicicleta, i en la tercera recorreen un circuit urbà ( pel Grau) on l'alumnat s'enfronta a situacions quotidianes per a dominar la normativa viària i el maneig de la bicicleta i circulen per carretera, carril bici i pista de terra.

ACTIVITATS  PEAFS 2022-2023
Natació 3r:
Durant la setmana del 20 al 24 de març, l'alumnat de tercer, hem anat a gaudir d'unes sessions de natació a la piscina Emilio Fabregat del Grau de Castelló amb l'objectiu de perdre la por i millorar en les nostres tècniques de nadar.
  • Gaetà
Atletisme:
Els xiquets i xiquetes de quart i cinqué vam gaudir d'un dia especial en les pistes d'atletisme Gaetà Huguet, on vam participar de diferents disciplines.

Dia de l'esport:
El 4 d'abril tota l'escola ha gaudit simultàneament d'unes activitats esportives que ens han preparat els nostres alumnes de sisé. Hem convertit el pati de l'escola en un complexe multiesportiu on tots i totes hem pogut còrrer, saltar i passar-ho molt bé jugant junts.
Waterpolo:
Els dies 17, 19 i 20 d'abril els xiquets i xiquetes de sisé hem conegut un esport molt interessant com és el waterpolo. Ens hem arrimat a la piscina Emilio Fabregat del Grau de Castelló per practicar aquest esport tant divertit i a la vegada tan cansat amb l'aigua.
Jocs tradicionals:
L'alumnat de tercer i quart hem gaudit d'un matí al parc del segon molí, coneixent els jocs tradicionals que es practicaven a Castelló quan els nostres avis i àvies eren petits.
Jocs populars:
La classe de cinqué ha participat d'una trobada amb totes les escoles de Castelló al parc Ribalta per tal de gaudir jugant als jocs populars igual que ho feien els nostres avis i àvies.