PROJECTE GUARDABOSC

Projecte_Guardabosc

El Projecte Guardabosc té com a finalitat impulsar el treball en els centres educatius amb programes mediambientals que desenvolupen de forma creativa la innovació pedagògica a través del contacte amb la natura.

Aquest projecte d’innovació busca crear entorns de treball col·laboratius que unisquen educació i medi ambient amb els següents objectius:

a) Conèixer l’entorn natural i la realitat forestal de la zona on s’emplaça el centre o altres espais propers.
b) Facilitar eines educatives que permeten donar a conéixer a l’alumnat tota la riquesa i diversitat que ofereixen els espais naturals.
c) Forjar el respecte pel medi ambient i generar vincles afectius amb
la natura de tal forma que millore la convivència amb aquesta.
d) Descobrir els recursos i serveis que aporten els boscos i, en general, la natura per al desenvolupament de la vida del nostre planeta.
e) Fomentar la companyonia, l’empatia i el treball en equip.
f) Augmentar l’autoestima i guanyar responsabilitat per a generar
una actitud proactiva entre l’alumnat, de respecte i cura cap a la natura.