Història del centre

Al Pinós l’ensenyament estava dispers en diferents locals per tot el poble. Per reunir tots en un mateix centre, es va crear el Col•legi Sant Anton (1966) d’àmbit comarcal. En aquest centre hi havia servei de menjador i transport.

Davant la creació de noves unitats, i per falta de llocs on acollir els alumnes, es cedeixin unes aules del Col•legi Homologat de Batxillerat Pérez Ochoa per a EGB, creant-se el C.N. José Pérez Ochoa.

A causa de les necessitats d’espai del Centre Homologat, l’expansió del Col·legi Nacional va exigir l’habilitació de locals provisionals per poder acollir els alumnes.

Això va motivar la creació d’un nou centre (1980) al barri Santa Catalina, rebent així el col·legi el nom d’aquest barri.

El centre consta actualment de tres edificis situats en un mateix espai.

En una primera fase estava previst construir un centre de setze unitats. Però a causa de retallades pressupostàries es va quedar reduït a vuit unitats el que va motivar que no es poguessin integrar en el nou centre totes les unitats que tenia consolidades el CN José Pérez Ochoa.

1ª Fase

Resumint, en aquesta primera fase (1980), es construeix un primer bloc de vuit unitats i s’habilita el centre per acollir el menjador escolar. Davant la no realització del projecte inicial es va quedar sense capacitat per acollir l’alumnat pel que en una segona fase (1983), es va construir un segon bloc amb noves unitats per atendre les necessitats de la població escolar.

2ª Fase

Després d’aquesta segona fase i a causa de la transformació del centre en Comarcal ens tornem a trobar amb problemes d’espai i és quan es construeix (1988) una tercera fase: el bloc que acull preescolar amb quatre unitats.

3ª Fase

Amb aquesta tercera fase el centre queda configurat com és en el moment actual separat en tres edificis.