Projecte d’Innovació i Inclusió Educatives (PIIE).

De la Pissarra a l’Espai: Innovació en el Disseny d’Espais Inclusius (2024/2026). Primer any.
Amb aquest projecte biennal, ens proposem com a objectiu treballar l’estimulació dels diferents llenguatges, dins de l’àrea de projectes interdisciplinaris, a més del seu ús transversal a la resta d’àrees. Per a aconseguir aquest objectiu, serà necessària la creació d’un multiespai amb diversos ambients on l’alumnat trobarà tasques, propostes i recursos per a dur a terme en un clima relaxat on l’error està permés.
Objectiu 1
Crear un multiespai que permeta l’estimulació dels diferents llenguatges i formes d’expressió: oral, escrita, plàstica, audiovisual, computacional, corporal, musical… així com la capacitat de comunicació a través de cadascuna d’elles.
- Crear dins del multiespai un ventall de possibilitats que permeta a l’alumnat acostar-se a diferents realitats atenent als seus interessos.
- Tindre com a referència en el disseny de propostes els Objectius de Desenvolupament Sostenible definits en l’agenda 2030.
- Dissenyar l’espai dins dels paràmetres de la sostenibilitat i lliure de tòxics.
- Desenvolupar en l’alumnat l’autonomia i la presa de decisions per a desenvolupar-se en el dia a dia.
- Proporcionar eines comunicatives per a ajudar a la gestió d’emocions i les relacions entre iguals.
El disseny d’un multiespai ens permet millorar el potencial de l’escola, proporcionar recursos a l’alumnat i fer que la realitat siga part del dia a dia del centre.
Objectiu 2
Donar visibilitat, promoció i connexió al centre a través de les produccions elaborades per l’alumnat.
- Aconseguir un impacte positiu en el manteniment i creixement de l’escola i del poble.
- Crear canals de comunicació entre l’escola i la comunitat multicultural i multilingüe.
- Oferir a l’alumnat una connexió amb l’entorn del centre.
- Impulsar l’ús de les diferents llengües vehiculars (valencià, castellà i anglés).
- Potenciar les diferents formes d’expressió no verbal com a mitjà de comunicació.
Les singularitats del nostre centre i la sevçua proximitat a la comunitat local, juntament amb el nou currículum establert al País Valencià, afavoreixen que els aprenentatges tinguen un contacte directe amb la realitat, aconseguint retornar la participació de l’entorn a l’escola i viceversa.
Aquests són els espais triats:
Espai Lector




Els espais lectors han sigut els primers transformar-se. Van començar com a petits raconets improvisats entre aules, al passadís, amb només uns quants llibres i molta il·lusió. A poc a poc, van anar agafant vida: hi vam afegir color amb gespa, pufs, coixins i prestatgeries plenes d’històries i jocs. Així va nàixer un lloc acollidor que convida a seure, llegir, tafanejar jocs de taula o, simplement, xarrar amb calma. Ara, quan algú hi passa, és habitual veure rialles, concentració o silenci còmplice. Un racó que jano és de pas, sinó de trobada.
Espai Matemàtic-Computacional










L’espai matemàtic-computacional no es pot assenyalar en un plànol de l’escola, perquè no té parets ni un racó fix. Està fet de moments: una mirada de sorpresa en veure com es mou un robot per primera vegada, una partida d’escacs on ningú no parla però tothom pensa, un codi en Scratch que finalment funciona després d’intents i més intents. Amb l’ajuda de persones especialistes externes que ens van guiar en els tallers, hem anat descobrint noves maneres de pensar, crear i resoldre. Taller a taller, repte a repte, hem construït una manera diferent d’entendre les matemàtiques i la tecnologia: des de la curiositat, el joc i les ganes d’anar un poquet més enllà.





Espai d’Imatge i So
L’espai d’Imatge i So és una porta oberta a la imaginació. No té regles fixes ni límits, només ganes de crear. Amb un croma gegant com a escenari, càmeres que capturen somnis, un trípode fidel i una zona de camerino plena de disfresses i accessoris, tot és possible. Ací, l’alumnat no sols aprén: interpreta, inventa, dirigeix. Ja hem rodat el capítol pilot de Viatjant per la història —un viatge a l’Edat Mitjana que ens ha deixat amb ganes de més. En este espai, la creativitatno és una activitat, és una aventura compartida.

ODS
Objectius de Desenvolupament Sostenible

Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria.

