Projecte d’Innovació i Inclusió Educatives (PIIE).
De la Pissarra a l’Espai: Innovació en el Disseny d’Espais Inclusius (2024/2026).
Amb aquest projecte biennal, ens proposem com a objectiu treballar l’estimulación dels diferents llenguatges, dins de l’àrea de projectes interdisciplinaris, a més del seu ús transversal a la resta d’àrees. Per a aconseguir aquest objectiu, serà necessària la creació d’un multiespai amb diversos ambients on l’alumnat trobarà tasques, propostes i recursos per a fer en un clima relaxat on l’error està permés.
Objectiu 1
Crear un multiespai que permeta l’estimulació dels diferents llenguatges i formes d’expressió: oral, escrita, plàstica, audiovisual, computacional, corporal, musical… així com la capacitat de comunicació a través de cadascuna d’elles.
- Crear dins del multiespai un ventall de possibilitats que permeta a l’alumnat acostar-se a diferents realitats atenent als seus interessos.
- Tindre com a referència en el disseny de propostes els Objectius de Desenvolupament Sostenible definits en l’agenda 2030.
- Dissenyar l’espai dins dels paràmetres de la sostenibilitat i lliure de tòxics.
- Desenvolupar en l’alumnat l’autonomia i la presa de decisions per a desenvolupar-se en el dia a dia.
- Proporcionar eines comunicatives per a ajudar a la gestió d’emocions i les relacions entre iguals.
El disseny d’un multiespai ens permet millorar el potencial de l’escola, proporcionar recursos a l’alumnat i fer que la realitat siga part del dia a dia del centre.
Objectiu 2
Donar visibilitat, promoció i connexió al centre a través de les produccions elaborades per l’alumnat.
- Aconseguir un impacte positiu en el manteniment i creixement de l’escola i del poble.
- Crear canals de comunicació entre l’escola i la comunitat multicultural i multilingüe.
- Oferir a l’alumnat una connexió amb l’entorn del centre.
- Impulsar l’ús de les diferents llengües vehiculars (valencià, castellà i anglés).
- Potenciar les diferents formes d’expressió no verbal com a mitjà de comunicació.
Les singularitats del nostre centre i la sevçua proximitat a la comunitat local, juntament amb el nou currículum establert al País Valencià, afavoreixen que els aprenentatges tinguen un contacte directe amb la realitat, aconseguint retornar la participació de l’entorn a l’escola i viceversa.
Aquests són els espais triats:
DE LA PISSARRA A L’ESPAI: INNOVACIÓ EN EL DISSENY D’ESPAIS INCLUSIUS.
Una visió accessible.
Durant el primer curs de projecte (2024-2025), l’equip impulsor centrarà els esforços en el disseny, l’actualització i l’acció de posar en marxa els espais Lector, Matemàtic-Computacional i d’Imatge i So.
L’objectiu és crear i activar els tres microespais amb recursos per a l’aprenentatje autònom i el treball per projectes. A partir de la seua creació, contarem amb la intervenció d’experts de forma puntual cada trimestre.
*Les imatges son representacions aproximades realitzades amb intel·ligència artificial.
ODS
Objectius de Desenvolupament Sostenible