RAPSODES

Enguany hem volgut participar en el projecte de  Rapsodes 2024 per a millorar la competència comunicativa i afavorir la cohesió lingüística per al curs enfocat per a l’alumnat de 5è de primària.

Durant el 2n trimestre hem tingut una programació destinada a conèixer l’artista LA MARIA Oliva (La Safor) i la seua música.

Els tallers per a les 2 aules de 5é de primària va consistir en:

1: Una presentació i una breu explicació sobre la funcionalitat del cant valencià i de la música tradicional. Sobretot en la part musical i lingüística improvisada.

2: Vam começar per esbrinar si coneixen alguna cançó tradicional (la tarara, sol solet,…). Conjuntament, tota la classe va escollir una cançó popular que ja coneixen. Una vegada triada, se’ls va  presentar paraules soltes per poder crear una nova lletra que puguen fer servir amb la melodia de la cançó popular escollida. La lletrava tractar del seus interessos. I així, configurarem la nostra versió de la cançó popular.

En definitiva, vam  viure una experiència d’enregistrament tal com són, aportant a la cançó allò que pensen que és millor per tal d’enriquir-la. A més,va ser una bona opció per a poder experimentar també introduint ritmes que els agraden d’altres gèneres. Pretenem fer de la cançó popular una cançó popular actual. Finalment, aconseguiren tenir una cançó enregistrada per l’alumnat ajustada als seus gustos.

En el 3r trimestre van fer l’intercanvi lingüístic i musical amb els companys/es de 5é primària  del CEIP CERVANTES de Monòver d’Alacant.

En les imatges poden comprovar tota mena d’activitats que es van dur a terme durant el matí.

Els alumnes dels centres van demostrar les seves dots musicals amb quartetes adaptades a  la música tradicional i rap.

Amb perfecta harmonía van passar un matí de convivència musical, van fer noves amistats i sobretot, una degustació típica de productes locals.