Estimades famílies dels xiquets i xiquetes de 3 anys que amb gran il·lusió acollim el pròxim curs escolar 2025-26,
BENVINGUTS/AS A L’ETAPA D’EDUCACIÓ INFANTIL.
La nostra finalitat principal és afavorir el desenrotllament dels sentits mitjançant moviment, emoció, ritme, imatges i paraules, prenent com a elements essencials el joc, la creativitat, el descobriment, l’aprenentatge significatiu i el context, les relacions entre iguals, l’equitat i la investigació i l’aprenentatge actiu.
En els últims cursos el col·legi públic Sant Blas ha apostat per línies d’actuació que enriquixen la nostra identitat pedagògica, acompanyen amb una mirada amable el desenrotllament de cada xiquet/a i promouen la cultura de la infància.
És necessari que estiguem convençuts, nosaltres els adults abans que ningú,
que els xiquets no són només ostentadors de drets,
sinó portadors d’una cultura pròpia.
Que són ostentadors d’una capacitat d’elaborar cultura,
que són capaços de construir la seua cultura,
i de contaminar la nostra.
Loris Malaguzzi.
PROJECTE CURRICULAR EDUCACIÓ INFANTIL
Recentment a través de l’òrgan de participació de tota la comunitat educativa el Consell Escolar, s’ha exposat la proposta curricular amb la qual s’aferma un model pedagògic que prioritza els drets del xiquet/a, concreta noves línies metodològiques i promou el diàleg i l’intercanvi d’experiències entre els xiquets/as.
Per a un major aprofundiment us avancem una presentació de les claus que s’arrepleguen en este document, desitjant en un futur poder fer una exposició per a totes les famílies de l’etapa.
Per a entrar punxar en la imatge –>
PERÍODE D’ACOLLIMENT DELS XIQUETS I XIQUETES DE 3 ANYS
L’adaptació a l’escola és un període molt important en què el xiquet/a crea vincles afectius amb les mestres/as i amb unes altres xiquets/as. Com es viuen els primers dies incidix en els sentiments que l’escola desperta al xiquet/a més avant. És per este motiu que l’adaptació es contempla este nou curs de manera diferent. Amb l’objectiu d’acompanyar de forma més individual, personal i emocional a cada xiquet/a, evitar aglomeracions de ràtio, i oferir un ambient acollidor i adequat a estos primers dies, es proposa una distribució de grups, amb diferents torns i diferents horaris.
Entenem que suposarà un esforç per a la conciliació familiar i laboral, però hem de prioritzar la necessitat d’adaptació de l’alumnat de 3 anys, i proposar el millor acolliment per a transmetre seguretat, confiança i benestar al xiquet/a dins i fora de la franja escolar.
La nostra proposta aposta per rebre càlidament als xiquets/as en xicotets grups, acompanyar de menys temps a més i en diferents franges horàries per a adaptar-se a poc a poc la jornada tipus, i socialitzar als xiquets/as gradualment aconseguint que tots hagen coincidit amb tots en grups reduïts al llarg del mes de setembre.
Indicacions generals Període d’Acollida:
-Portar botella reutilitzable/emplenable marcada amb FOTO o NOM.
-Portar esmorzar a partir del 15 de setembre.
-Portar muda marcada completa en una bossa amb el nom.
PRESENTACIÓ REUNIÓ JULIOL 2025
ENTRADA AMABLE TAULES DE TORNS DEL MES DE SETEMBRE’25
Tutora 3 INF A: –
3A Tabla periodo de acogida 25_26.doc
Tutora 3 INF B: –
3B Tabla periodo de acogida 25_26.doc
CALENDARI D’ENTREVISTES INDIVIDUALS MES DE SETEMBRE’25
En el cas de no poder assistir a la cita posar-se en contacte amb la tutora a través del mail corporatiu:
SERVICI DE MENJADOR
En relació al servici del menjador es recomana, encara que estiga sol·licitat, no fer ús d’ell fins a l’última del mes de setembre sempre que les circumstàncies familiars (conciliació laboral i familiar) ho permeten. Amb l’objectiu d’acompanyar més pausadament al xiquet/a en els canvis que experimentaran.
SERVICI HIGIENISTA
Informació del servici d’higienista.
REUNIÓ GRUPAL PRESENCIAL
A la fi del mes de setembre o inicis d’octubre preveiem una reunió grupal de tipus presencial amb totes les famílies de 3 anys i l’equip docent que acollirà als seus fills/as per a informar i resoldre de tots els dubtes.
ORIENTACIONS PER A ESTE ESTIU
Al llarg d’este estiu és recomanable acompanyar als xiquets/as en:
-Potenciar HÀBITS D’HIGIENE: saber llavar-se i assecar-se les mans i la cara i netejar-se solets quan faran les seues necessitats.
-Introduir HÀBITS DE CURA PERSONAL: vestir-se i desvestir-se (posar-se i llevar-se jaquetes amb ajuda), pujar-se i baixar-se la roba *cunado van al bany amb ajuda i controlar esfínters (sentir quan tenen ganes de fer *pipí i caca i demanar anar al bany).
-Promoure HÀBITS D’ALIMENTACIÓ: obrir l’esmorzar i menjar solets (l’esmorzar és un moment educatiu per favor evitar brioixeria industrial o alimentació precuinada. Millor fruita partida o mini entrepans. Per a afavorir la seua autonomia evitar iogurts o *petit suite amb cullera o forqueta).
-Afavorir HÀBITS D’AUTONOMIA: arreplegar els materials que han utilitzat.
-Regular l’horari a poc a poc (somni i menjars); Parlar-li del col·le de manera positiva; Ampliar el model de parla amb un vocabulari correcte.
INDICACIONS GENERALS PER A L’ENTRADA AL COL·LEGI
–Eviteu, per favor, que els xiquets i xiquetes porten al col·legi: cadenes, anells, pendents que pengen… per la seua seguretat.
–Eviteu portar joguets de casa. En el cas que siga un joguet d’inclinació, consultar-lo amb la professora. I en el cas de trobar algun objecte del col·legi en butxaques de la roba o bosseta de l’esmorzar per favor retorneu-lo al col·legi.
-Per a afavorir una major llibertat de moviments en el xiquet/a se recomana que acudisquen al col·legi còmodament vestits (sense botons o cremalleres difícils de descordar). Evitar petos i cinturons. Amb l’objectiu de facilitar major autonomia en els vostres fills / as procureu que les sabatilles i el calçat en general porten *belcro. Tota la roba que porte el xiquet/a a el col·legi ha d’anar marcada amb el nom, especialment els abrics, rebeques, i jaquetes. Finalment respecte a la roba d’hivern eviteu portar capells, bufandes i guants.
-L’ús del *babi en el nostre centre és voluntari. Qui faça ús d’ell de manera diària haurà de portar-ho posat de casa i portar-ho a casa també per a la seua neteja.
-L’esmorzar el portaran en una bossa de roba marcada amb el seu nom en majúscules.
–En el col·legi no administrem medicaments (excepte prescripció mèdica).
-Per favor, vigileu els caps dels xiquets/as periòdicament, i en cas de polls o *liendres comuniqueu-ho a la tutora i no ho porteu al col·legi fins que no tinga el cap totalment net tant de polls com de *liendres.
-En concepte de material socialitzat cada xiquet/a de 3 anys d’Educació Infantil aporta 100€ per curs el qual ingressa en el compte de l’AMPA abans que finalitze el mes de setembre (Concepte: MATERIAL SOCIALITZAT 3 *INF Nom Cognoms del xiquet/a, IBAN ES69 3005 0067 1326 6449 1020) .
Gràcies per donar-nos l’oportunitat d’acompanyar als seus fills/as,
depositar la seua confiança en el nostre centre i deixar-nos formar part de les seues vides.
És necessari que estiguem convençuts, nosaltres els adults abans que ningú,
que els xiquets no són només ostentadors de drets,
sinó portadors d’una cultura pròpia.
Que són ostentadors d’una capacitat d’elaborar cultura, que són capaces de construir la seua cultura,
i de contaminar la nostra.
Loris Malaguzzi


