Els principis generals del nostre centre són:
• Considerem la diversitat com un valor positiu que millora i enriqueix el procés d’aprenentatge i ensenyament; cada xiquet o xiqueta té unes necessitats úniques.
• El nostre centre té com a propòsit donar una resposta educativa que afavorisca el màxim desenvolupament de tot l’alumnat, eliminant totes les formes d’exclusió, desigualtat i vulnerabilitat; tenint en compte un model coeducatiu, dins d’entorns segurs, saludables, sostenibles i democràtics, valorant a totes les persones per igual.
• Igualtat d’oportunitats en l’accés, la participació i l’aprenentatge de l’alumnat en contextos comuns i, alhora, possibilitant l’aprenentatge al llarg de la vida.
• Anàlisi i reflexió sobre les barreres que generen desigualtats, la planificació de les actuacions de millora, l’aplicació dels canvis de manera eficaç i l’avaluació del seu impacte, des de la perspectiva que el camí cap a la inclusió és un procés de millora continu.
• La inclusió està present en tots els plans, programes i actuacions del centre en totes les etapes i nivells educatius que impartim.
• Atenció a la prevenció, detecció i intervenció primerenca de les situacions que generen exclusió, des d’una perspectiva sistèmica i interdisciplinària posant èmfasi en les necessitats i oportunitats de la persona i l’entorn.
• Participació de tota la comunitat educativa per contribuir a la cohesió de totes les persones i desenvolupar les competències socials i emocionals, l’ajuda mútua i la resolució pacífica de conflictes, que han de ser objecte de treball explícit i sistemàtic.
• Col·laboració amb sectors de l’àmbit de la salut, benestar social i serveis de protecció a la infància.
• Utilització d’espais, serveis, processos, material i productes per tot l’alumnat i per les persones membres de la comunitat educativa sense cap tipus de discriminació i incorporació de condicions que asseguren l’accessibilitat física, cognitiva, sensorial i emocional.
• Aplicació flexible de múltiples recursos – organitzatius, curriculars, materials i personals – per atendre les situacions en què l’alumnat necessita algun tipus de suport, ja siga de manera transitòria o al llarg de tota l’escolarització, optant sempre que siga possible per actuacions ordinàries, sense perjudici que determinat alumnat puga requerir també mesures de caràcter més específic.
• L’orientació educativa és un element substancial en el procés cap a la inclusió, que dóna suport a l’avaluació i contribueix a la dinamització pedagògica, a la qualitat i a la innovació.