TRETS D’IDENTITAT

Els principis generals del nostre centre són:
    • Considerem la diversitat com un valor positiu que millora i enriqueix el procés d’aprenentatge i ensenyament; cada xiquet o xiqueta té unes necessitats úniques.
    • El nostre centre té com a propòsit donar una resposta educativa que afavorisca el màxim desenvolupament de tot l’alumnat, eliminant totes les formes d’exclusió, desigualtat i vulnerabilitat; tenint en compte un model coeducatiu, dins d’entorns segurs, saludables, sostenibles i democràtics, valorant a totes les persones per igual.
    • Igualtat d’oportunitats en l’accés, la participació i l’aprenentatge de l’alumnat en contextos comuns i, alhora, possibilitant l’aprenentatge al llarg de la vida.
    • Anàlisi i reflexió sobre les barreres que generen desigualtats, la planificació de les actuacions de millora, l’aplicació dels canvis de manera eficaç i l’avaluació del seu impacte, des de la perspectiva que el camí cap a la inclusió és un procés de millora continu.
    • La inclusió està present en tots els plans, programes i actuacions del centre en totes les etapes i nivells educatius que impartim.
    • Atenció a la prevenció, detecció i intervenció primerenca de les situacions que generen exclusió, des d’una perspectiva sistèmica i interdisciplinària posant èmfasi en les necessitats i oportunitats de la persona i l’entorn.
    • Participació de tota la comunitat educativa per contribuir a la cohesió de totes les persones i desenvolupar les competències socials i emocionals, l’ajuda mútua i la resolució pacífica de conflictes, que han de ser objecte de treball explícit i sistemàtic.
    • Col·laboració amb sectors de l’àmbit de la salut, benestar social i serveis de protecció a la infància.
    • Utilització d’espais, serveis, processos, material i productes per tot l’alumnat i per les persones membres de la comunitat educativa sense cap tipus de discriminació i incorporació de condicions que asseguren l’accessibilitat física, cognitiva, sensorial i emocional.
    • Aplicació flexible de múltiples recursos – organitzatius, curriculars, materials i personals – per atendre les situacions en què l’alumnat necessita algun tipus de suport, ja siga de manera transitòria o al llarg de tota l’escolarització, optant sempre que siga possible per actuacions ordinàries, sense perjudici que determinat alumnat puga requerir també mesures de caràcter més específic.
    • L’orientació educativa és un element substancial en el procés cap a la inclusió, que dóna suport a l’avaluació i contribueix a la dinamització pedagògica, a la qualitat i a la innovació.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies