RODEN’ART 2030 CURS 2023 – 2024

Al nostre centre apostem per una formació integral de l’alumnat. Per tant, integrem en el currículum els objectius de desenvolupament sostenible (ODS, Agenda 2030); ja que conformen un full de ruta per a aconseguir l’objectiu comú del desenvolupament mundial sostenible.

EL nostre centre està adherit a la Xarxa de Centres Sostenibles de la Comunitat Valenciana i a la Xarxa de Centres Sostenibles de la zona de Castelló. També formem part de l’EAR (Educació Ambiental en Ruta). Per tal de contextualitzar aspectes relacionats amb l’Agenda 2030, treballem en tres àmbits d’actuació:

  • Medi ambient: Accions per a respectar i cuidar el medi ambient; mitjançant l’hort escolar i el pla de sostenibilitat del centre. La Comissió d’Hort, la Comissió d’ecodelegats/es i la Comissió d’organització d’espais i recursos del pati treballen per a fomentar pràctiques per a fomentar aquest àmbit al centre.
  • Coeducació: L’alumnat del centre participa de manera activa en la presa de decisions relacionades amb la prevenció i resolució de conflictes; és un model comunitari. Tenim una representació de l’alumnat a la Comissió d’alumnat. La Comissió d’Igualtat i Convivència (CIC) coordina les accions relacionades amb aquest àmbit.
  • Ciutadania Mundial: La comissió CIC organitza activitats relacionades amb la reducció de desigualtats, pau, justicia e institucions solidàries.

El curs 2021/2022 vam participar en el projecte de “Resistències Artístiques”. L’art en el context educatiu és una eina pedagògica per a l’adquisició i transferència dels aprenentatges d’una manera creativa i significativa. És tan important com a medi d’expressió com a recurs per a comprendre estats interns del propi individu com del món i el seu context, cal obrir els ulls a diferents espais i realitats.

D’aquesta manera la sostenibilitat i l’art senten la base de la nostra proposta d’innovació educativa. Pretenem fusionar-los de manera que creem una proposte innovadora, engrescadora a través de la qual tota la comunitat educativa, especialment l’alumnat gaudisca i aprenga. Per tant, el projecte té un caràcter globalitzador, interdisciplinar i holístic basat en una metodologia activa, cooperativa i participativa on l’alumnat és el protagonista de l’actuació educativa.

Durant aquest curs escolar 2023/2024 hem dut a terme el PIIE RODEN’ART 2030 .

OBJECTIUS DEL PROJECTE RODENART:

Desenvolupar el pensament crític i artístic.

  • Comprendre les responsabilitats sobre el nostre planeta.
  • Concienciar de la necessitat d’un món més sostenible.
  • Despertar la curiositat pel món de l’art.
  • Descobrir les diferents formes d’expressió artística.
  • Conèixer la cultura i professionals artístics locals.
  • Plantejar activitats centrades en l’alumnat.
  • Estimular l’interès pels ODS a tota la comunitat educativa.
  • Aprendre a treballar en equip.
  • Adquirir conceptes dels diferents llenguatges artístics.

CRONOGRAMA TRIMESTRAL CURS 2023/2024: (FES UN CLICK A CADA TRIMESTRE I VORÀS MÉS)

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies