QUINS SÓN ELS ENSENYAMENTS DEL CENTRE?
Els ensenyaments que imparteix el centre són Educació Infantil i Educació Primària.
El Projecte Lingüístic del Centre defineix un model plurilingüe en el qual estan integrades les llengües cooficials de la Comunitat Valenciana i l’anglés.
Durant el curs 2019/2020, es desenvolupa el PEPLI (El Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural) en tots els nivells: la Llei 4/2018, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià, és el referent normatiu a través del qual s’estructura l’ensenyament i l’ús vehicular de les llengües curriculars. Allí es determina que tots els centres sostinguts amb fons públics han d’aplicar el Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural.
CONEIX ELS NOSTRES VALORS
En el CEIP Reyes Católicos pretenem contribuir al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumnat, dotant-lo de coneixements, habilitats i actituds necessàries per a participar activament en una societat democràtica i canviant com la nostra. Com a centre públic, el nostre col·legi està obert a tota la societat sense discriminacions de cap tipus. La seua missió és la integració social a través de la interactuació dels tres sectors de la Comunitat Educativa i la compensació i progressiva eliminació de les diferències que existisquen en el desenvolupament cultural de la comunitat. Respectem i assumim la pluralitat lingüística d’Espanya i afavorim la progressiva normalització de la llengua autòctona.
El centre respon a un concepte “democràtic” de persona, abocada a conviure dins d’una societat pluricultural en la qual el respecte, la tolerància, la solidaritat i la participació impulsaran la transformació i millora de la societat.
No defensem cap tipis de confessionalitat, per la qual cosa protegim i promovem la llibertat d’expressió i iniciatives dels membres dels tres sectors de la Comunitat Educativa i la llibertat de càtedra del professorat.
Permetrem i estimularem la participació de la Comunitat Educativa en la vida del centre a través de la realització de tota mena d’activitats que redunden a beneficiar la consecució dels objectius proposats.
Defensem que el nostre centre, com tots els centres públics, tinga autonomia a l’hora de planificar la seua actuació dins del marc legal en el qual ens movem.
Considerem l’educació com una activitat formadora dins de la qual l’entorn familiar i social, juntament amb l’acció pedagògica del professorat constitueixen els estímuls per a adaptar-se a la societat actual.
Entenem que el treball coordinat mitjançant l’actuació en equip haurà de ser el procediment habitual a l’hora de dur a terme qualsevol activitat i avaluar els seus resultats.
L’alumnat tindrà un paper actiu a desenvolupar en l’organització del centre, el seu manteniment i millora.