Els projectes ací difosos estan cofinançats pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. Els continguts d’estes infografies són responsabilitat exclusiva dels centres educatius i ni la Comissió Europea, ni el Servici Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE), són responsables de l’ús que es puga fer de la informació ací difosa.

ERASMUS DAYS

Dimecres, 15 d’octubre l’alumnat del CEIP Pintor Estruch va celebrar els Erasmus Days amb danses i balls tradicionals dels països que durant aquest curs visitarà el seu professorat a les mobilitats organitzades amb socis europeus de Noruega, Finlàndia i Grècia.

CENTRE AMFITRIÓ JOB SHADOWING

Visita per observació de Federica, Ludovica i Daniella, tres docents de Carpaneto Piacentino en la Emillia Romanya (Itàlia) a la nosta escola durant la setmana del 20 al 24 d’octubre de 2025.

MOBILITATS JOB SHADOWING

NORUEGA

DIARI DE LA MOBILITAT – VALDRES MONTESORI SKULE

Els objectius resultants de l’aprenentatge d’aquesta són:

  • Comunicació lingüística: Adquirir una comprensió integral de les metodologies d’ensenyament i les pràctiques educatives utilitzades en aquesta institució per a ensenyar habilitats de lectura i escriptura. Això inclou observar el disseny del pla d’estudis, la planificació de les lliçons i les tècniques d’avaluació aplicades en els diferents nivells de grau.
  • Metodologia feta servir: Els professors desenvoluparan un profund coneixement de la metodologia Montessori, inclosos els seus principis d’aprenentatge centrat en el xiquet, activitats pràctiques i exploració autodirigida.
  • Aprenentatge actiu: L’enfocament Montessori anima als alumnes a interactuar directament amb els materials, prendre decisions i assumir la responsabilitat del seu propi procés d’aprenentatge.
  • Organització dels espais: Comprensió i visió integral dels principis que subjauen a l’organització dels entorns d’aprenentatge del mètode.
  • El paper de les famílies: Atés que la família exerceix un paper fonamental en l’experiència del xiquet, existeixen moltes oportunitats perquè els pares i mares s’involucren i expressen les seues inquietuds i experiències sobre el desenvolupament dels seus fills i filles.

https://www.valdresmontessori.no/english

🇳🇴✨ Hui hem viscut el nostre primer dia de job shadowing a la Valdres Montessori Skule, a Ulnes (Noruega).

Hem estat a l’edifici de l’alumnat de 9 a 11 anys, on hem pogut observar com treballen amb autonomia, respecte i col·laboració, en un ambient acollidor i ple de materials Montessori.

Ens ha impressionat la cura dels espais, la connexió amb la natura 🌲 i el paper del docent com a guia que acompanya l’aprenentatge.

Un dia molt enriquidor que ens inspira a continuar aprenent i a portar noves idees al nostre centre 💡

Hui hem pogut observar com l’alumnat aprèn les matemàtiques d’una manera viva i significativa, manipulant materials i descobrint els conceptes per si mateixos. Ens ha cridat l’atenció la calma, l’ordre i la motivació amb què treballen, així com el paper actiu de l’alumnat en el seu propi aprenentatge i el respecte dels ritmes individuals d’aprenentatge.

🌿 També hem vist com integren els Objectius de Desenvolupament Sostenible:

🥦 ODS 2 – Fam zero, amb activitats sobre alimentació saludable i consciència del valor dels aliments.

♻️ ODS 12 – Producció i consum responsables, fomentant la reutilització de materials i la cura de l’entorn.

Una jornada plena d’inspiració i aprenentatges que ens ajuda a reflexionar sobre noves formes d’educar des de la sostenibilitat i l’autonomia. 💚

Hui hem continuat la nostra estada a Valdres Montessori Skule, observant el procés d’aprenentatge lecto-escriptor segons la metodologia Montessori. Hem compartit experiències amb el professorat, conegut materials manipulatius i reflexionat sobre l’organització dels espais i els ritmes d’aprenentatge.

Una jornada molt enriquidora per a nosaltres!🌿✨

🌿 Una jornada per observar, aprendre i compartir noves maneres d’entendre l’educació.

Hem descobert com l’art, la música, el moviment i la natura poden convertir-se en espais d’aprenentatge significatius, on cada infant aprén des de la curiositat, la creativitat i la convivència.

Una experiència que ens inspira a continuar transformant l’escola des del cor i des de la pràctica. 💫

Hui hem aprofundit en la organització dels espais i del temps a la Valdres Montessori Skule.

Les aules obertes, ordenades i lluminoses afavoreixen la calma i l’autonomia. Cada alumne planifica la seua setmana segons el seu propi ritme, amb l’acompanyament atent del professorat.

Una manera d’entendre l’educació basada en la confiança i la llibertat responsable. 🌿✨

🏫 Espais Montessori: Aules obertes, ordenades i lluminoses. Materials accessibles i zones diferenciades. Autonomia, calma i connexió amb la natura.

⏰ Temps Montessori: Planificació setmanal personalitzada. Ritmes propis d’aprenentatge. Equilibri entre llibertat i guia.


FINLÀNDIA

DIARI DE LA MOBILITAT – HIUKAVAARA SCHOOL

Objectius de l’aprenentatge per observació:

  • Observar com es treballen les competències en TIC: Millorar les competències específiques en TIC del personal del nostre centre educatiu, promovent al mateix temps un estil d’ensenyament autònom, actiu i integral. I quits recursos s’utilitzen i com es duu a terme el procés d’ensenyament i aprenentatge d’aquests recursos i materials.
  • Observar com es treballen les competències en IA: Promoure l’intercanvi d’estratègies i coneixements en competències de IA entre els professors de diferents escoles europees amb la finalitat de consolidar pràctiques docents significatives i competents.
  • Observar el sistema educatiu finlandés amb la intenció d’aprendre d’ell i incorporar tot el que puguem a la nostra escola.
  • Organització escolar: Fomentar la comunicació entre l’escola i la comunitat educativa per a millorar la coordinació i organització de l’estructura vertical i horitzontal de l’escola.
  • Competències STEAM i robòtica: Millorar les competències STEAM específiques del personal de la nostra escola.  Ampliar els nostres
  • Coneixements sobre robòtica, programació i impressió 3D: Quins recursos s’utilitzen i com es duu a terme el procés d’ensenyament i aprenentatge d’aquests
  • El medi ambient: Observar com es tracta el medi ambient. Tot això amb la finalitat de millorar la nostra metodologia en aquest àmbit i traslladar-la a la nostra escola.

🇫🇮Hui hem iniciat l’observació a l’escola Hiukavaara School a la ciutat d’Oulu – Finlàndia.

🏁La jornada s’ha iniciat en una presentació o el professorat que participa d’aquestes jornades ha rebut una calorosa benvinguda per part d’alumnat i professorat de l’escola. Tot seguit s’ha fet una visualització  dels vídeos de presentacions de les escoles participants.

🏫Després, l’alumnat designat ha fet una visita per les fabuloses instal·lacions de l’escola.

💻Finalment, hem realitzat uns tallers sobre l’aprenentatge de la llengua finesa i espanyola. Unes presentacions digitals sobre “slides of Finland” i una gimcana amb reptes.

🔝Ha estat una jornada d’aprenentatge, observació i coneixement del sistema educatiu finés, plena de nous aprenentatges i experiències educatives.


🗓️Durant el dia de hui hem anat seguint la planificació preparada pels nostres amfitrions per anar complint els objectius establerts per a la nostra mobilitat.

👅En primer lloc, hem pogut observar l’aprenentatge integrat de les llengües en diferents grups d’edats diverses en llengua estrangera.

🩰Seguidament, hem pogut participar de l’aprenentatge d’una dansa tradicional finesa “Kikapoo” la qual estaven preparant per a commemorar el dia de la independència del país.

🎶Finalment, hem col·laborat en diverses sessions d’arts: música i produccions manuals per part de l’alumnat.

🏗️Hem observat com, amb l’ús divers dels espais a les aules, com la diferent agrupació de l’alumnat dins d’un mateix grup classe i l’optimització d’un espai arquitectònic dissenyat i pensat per al treball col·laboratiu, d’alumnat i professorat, així com el trencament de la concepció d’aula com un espai quadrat i tancat, pot portar a produccions i resultats òptims per part de l’alumnat.

🖥️Durant el dia de hui hem observat l’aplicació practica dels objectius de la mobilitat:

  1. Treball de les competències en IA
  2. Competències STEAM i robòtica.

💻Hem participat en sessions a les aules de diversos nivells educatius on es desenvolupen les competències de l’àrea de les matemàtiques mitjançant l’ús de robòtica, el desenvolupament de projectes de “Hard Art” i “Soft Art” on l’objectiu es desenvolupar el pensament computacional i espacial de l’alumnat.

🗓️En el quart dia de mobilitat hem centrat l’atenció en l’aprenentatge de la llengua estrangera. Durant la jornada, ha nascut una idea il·lusionant: posar en marxa un projecte europeu eTwinning amb els socis de la visita. El punt de partida serà l’aventura de dos elfs que viatjaran als països del professorat que participa en l’estada a Finlàndia. A través d’aquests personatges, l’alumnat podrà mostrar a la resta de participants com es viu i se celebra el Nadal en cada lloc. Així, coneixeran costums, tradicions, cançons, gastronomia i moltes altres expressions culturals, fomentant l’intercanvi i la comunicació en llengua estrangera d’una manera motivadora.

👩‍🍳També hem tingut l’oportunitat d’assistir a les classes de cuina que l’alumnat realitza setmanalment. Més enllà de preparar receptes, aquestes sessions es converteixen en espais on adquireixen autonomia, aprenen a gestionar mesures i quantitats, assumeixen responsabilitats i treballen en equip.

🎨Per acabar, hem visitat diferents classes d’Arts and Crafts. En elles, l’alumnat prepara activitats relacionades amb les festes de Nadal i les tradicions fineses, utilitzant l’art com a vehicle per expressar-se i connectar amb la cultura local.

🗓️Hui hem arribat al cinqué i últim dia de la nostra mobilitat a Oulu, una experiència que ens ha permés aprofundir en el funcionament del sistema educatiu finés. De la mà del director Antti, hem descobert com s’organitzen els centres, quina és la seua filosofia pedagògica i quins elements clau han contribuït al seu èxit internacionalment reconegut.

🖥️Després, hem visitat les aules de l’alumnat de sisé grau. Mitjançant diferents eines digitals, ens han presentat informació molt completa sobre diversos aspectes d’interés per a qualsevol persona que visite Finlàndia: des de les tradicions de Nadal fins als principals llocs per practicar esports d’hivern o senderisme, passant per la gastronomia típica del país i el fascinant fenomen de les aurores boreals.

♻️La visita també ens ha permés conéixer algunes de les iniciatives que es duen a terme al centre per fomentar el respecte i la cura del medi ambient. Un bon exemple és el treball de conscienciació sobre la reducció dels residus orgànics al menjador escolar, un projecte que implica l’alumnat en la gestió responsable dels recursos.

🎓Hem tancat la jornada amb l’acte d’acomiadament i la cerimònia de clausura, un moment per compartir impressions, valorar l’aprenentatge viscut i posar punt final a una setmana plena de descobriments.


GRÈCIA

DIARI DE LA MOBILITAT – DES INTERNATIONAL SCHOOL

https://www.deschool.eu

CURSOS PERFECCIONAMENT

TXÈQUIA

ART, MUSIC AND DANCE THERAPY FOR AN INCLUSIVE CLASSROOM.


ITÀLIA

ARTIFICAL INTELIGENCE FOR EDUCATION: EXPLORING THE FRONTIERS OF ICT.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies