Mobilitat a Praga. Març de 2020

L’equip docent de L’Olivera continua formant-se dins del Projecte Erasmus.

Els tutors de primer i segon de primària vam assistir al curs “Going Digital in an innovative Classroom” durant la primera setmana de març de 2020 a la República Txeca.

Durant cinc dies vam poder reflexionar sobre com usar algunes ferramentes digitals a l’aula per tal de motivar i facilitar a tot l’alumnat l’adquisició de les competències i continguts programats a primària.

El programa va ser d’allò més pràctic, de fet, algunes de les aplicacions i programes que vam revisar, ens han resultat molt útils en l’educació a distància que ens hem trobat al poc de tornar.
També vam apropar-nos al sistema educatiu txec visitant una escola de primària i una de secundària de Praga. Dues companyes daneses i una sèrbia ens van permetre comparar també alguns aspectes de l’educació entre  diferents països europeus.

L’empresa organitzadora del curs  va ser excel·lent. Ens oferien café i menjar durant les pauses de descans, proporcionaven  material i s’ocupaven de tots els detalls com ara l’adquisició de bitllets per al transport.

Les sessions lectives s’organitzaven al matí i per la vesprada amb una pausa per a dinar a migdia.

Guardem especial record de les activitats de cloenda del curs que va consistir en la participació en un escape room, on posàrem en pràctica molts del continguts que el curs ens va oferir. També d’una recerca del tresor amb codis qr a un parc proper.

Realment va ser una experiència molt enriquidora que sacseja molts dels plantejaments que de vegades tenim els docents i que serveix per obrir la ment per tal de buscar noves maneres d’oferir aprenentatges al nostre alumnat.

En definitiva, una experiència molt satisfactòria que pensem influirà positivament en el nostre treball a l’aula.