CARTA A LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L’OLIVERA

Bon dia famílies,

Després d’aquesta setmana de vacances escolars d’unes Falles que no hem pogut gaudir, volem adreçar-nos a vosaltres en nom del Claustre en aquesta situació extraordinària de confinament en la que ens trobem, per donar suport emocional al nostre alumnat.

Al llarg de les properes setmanes fins a Pasqua volem orientar-vos en l’establiment de rutines a casa amb els vostres fills i filles, de donar-vos propostes de com estructurar el temps per a que aquest no siga el nostre pitjor enemic.

Volem animar-vos a que a casa establiu horaris que contemplen diferents moments educatius que incloguen les actuacions col·lectives: aplaudiments a la tasca que fan els professionals que estan cuidant-nos, propostes d’activitats per al coneixement per part de l’alumnat de la pandèmia COVID-19 que estem patint,… La realització de murals que es puguen exposar en les finestres i puguen ser visibles des de les cases d’enfront farà que el nostre alumnat s’esforce. Un gran exemple el tenim en els Arcs de San Martí que llueixen en les finestres de llars de molts territoris amb missatges d’ànim per a superar la pandèmia del coronavirus. Aprofitem activitats que fem a casa per compartir-les, per mitjanst elemàtics, amb la resta de companys de classe per tal de sentir-nos acompanyats en tot moment.

Podem aprofitar per a escriure històries i contes, així com per a compartir un diari de casa. Aquest confinament ens dóna l’ocasió per a involucrar al nostre alumnat per a que participe activament en les tasques domèstiques, donant pautes en la cura i endreç del mobiliari i utensilis que utilitzem en les tasques habituals en casa. D’aquesta forma contribuirem a la realització col·laborativa de les mateixes parant la taula, fent els llits, ordenant l’habitació, … la qual cosa facilitarà la convivència a les cases.

Hem establert directrius al Claustre per a que les activitats requerisquen materials de fàcil abast en qualsevol casa i en cas contrari que puguen ser substituïbles per altres, fomentant la creativitat.

Es fa molt necessari proposar activitats que afavorisquen el treball autònom del nostre alumnat, per a poder compaginar-ho amb els moments del teletreball de les famílies a casa.

Gran repte tenim per davant les i els docents, per a que l’escletlla digital no siga un impediment per poder arribar a la totalitat del nostre alumnat, el qual ha d’estar confinat en les seues cases. No podem posar en perill de contagi tampoc a les seues famílies per tal de fer-li arribar les nostres propostes educatives.

Des del Claustre de Professores i Professors tenim intenció de repensar les propostes didàctiques que llançarem al nostre alumnat amb criteris de racionalitat donada la situació actual que estem vivint.

Com a docents volem que les activitats que us proposarem siguen diversificades i que puguen ser seguides fàcilment per tot el nostre alumnat. Han de servir per llevar l’ansietat que puguen estar patint, distraure’ls.

Les activitats anem a corregir-les però donant-li un sentit orientador en el seu procés d’aprenentatge. No pensem donar continguts nous i que la responsabilitat del seu ensenyament siga de les famílies.

Ara, més que mai, necessitem de la vostra col·laboració i implicació en el procés d’aprenentatge dels vostres fills i filles. Sabem que podem comptar amb vosaltres. Sabeu que podeu comptar amb nosaltres.

Volem tornar a trobar-nos tots i totes a L’Olivera, sans i alegres.

Molt d’ànim, esperança i positivisme.

Entre totes i tots podem aturar la pandèmia.

#JOEMQUEDEACASA

El Claustre de Professores i Professors del CEIP L’OLIVERA

L’Eliana, 21 de març de 2020

Nota: Moltes de les intencions que haveu llegit anteriorment s’han tret d’un escrit elaborat per Sonia Ibáñez. Inspectora d’Educació, Membre del Comitè de Seguretat i Salut Laboral de Castelló i membre del Consell Escolar Valencià.