REGLAMENT DE RÈGIM INTERN

Descripció del Reglament de Règim Intern

(REGLAMENT DE RÈGIM INTERN… PROVA:PLA DE CONVIVÈNCIA DEL CEIP L’OLIVERA)

 

  • Les normes de convivència i conducta del centre són de compliment obligatori, i concreten els deures de l’alumnat i les mesures correctores aplicables en cas d’incompliment, prenent en consideració la seua situació i condicions personals.
  • Tot l’alumnat té els mateixos drets i deures, sense més distincions que les derivades de la seua edat i nivell que cursen, encara que l’edat o les característiques personals poden ser considerades com atenuants en les mesures disciplinàries preses en cas d’actituds contràries a les normes de convivència.
  • Els membres de l’equip directiu i el professorat seran considerats autoritat pública. En els procediments d’adopció de mesures correctores, els fets constatats per professors, professores i membres de l’equip directiu del centre docent tindran valor probatori i gaudiran de presumpció de veracitat iuris tantum o excepte prova en contra, sense perjuí de les proves que, en defensa dels respectius drets o interessos, puguen assenyalar o aportar els alumnes mateixos.

Drets de l’alumnat

 

  • Rebre una formació integral que contribuïsca al ple desenrotllament de la seua personalitat.
  • Que seua dedicació, esforç i rendiment escolar siguen valorats i reconeguts amb objectivitat.
  • Respecte a la seua llibertat de consciència i a les seues conviccions religioses, ètiques, morals i ideològiques, d’acord amb la Constitució.
  • Rebre informació sobre el projecte educatiu del centre, així com sobre el caràcter propi d’este. En el cas d’alumnes menors d’edat, este dret també correspondrà als seus pares, mares, tutors o tutores
  • Dret a la integritat i la dignitat personal de l’alumnat,la qual cosa implica: El respecte a la seua identitat, intimitat i dignitat personals; la seua integritat física, psicològica i moral; la protecció contra tota agressió física, sexual, psicològica, emocional o moral, no podent ser objecte, en cap cas, de tractes vexatoris o degradants; el desenrotllament de la seua activitat educativa en adequades condicions de seguretat i higiene; la disposició en el centre educatiu d’un ambient que fomente el respecte, l’estudi, la convivència, la solidaritat i la camaraderia entre els alumnes i les alumnes; la confidencialitat de les seues dades personals i familiars, de conformitat amb la normativa vigent.
  • Participar en el funcionament i en la vida del centre, de conformitat amb el que disposen lesnormes vigents.
  • A rebre les ajudes i suports necessaris per a compensar les carències i els desavantatges de tipus personal, familiar, econòmic, social i cultural, especialment en el cas de presentar necessitats educatives especials; amb l’establiment d’una política de beques i servicis de suport adequats a les necessitats dels alumnes. I amb la protecció social, en l’àmbit educatiu en el cas d’infortuni familiar o accident, segons la legislació vigent.

 

Deures de l’alumnat

 

  • Deure de l’estudi i de l’assistència a classe. Aquest deure bàsic, que requerix esforç, disciplina i responsabilitat per part dels alumnes, es concreta en les obligacions següents:

a)   Tindre una actitud activa, participativa i atenta a classe, sense interrompre ni alterar el funcionament normal de les classes.

b)   Participar en les activitats formatives orientades al desenrotllament del currículum.

c)   Assistir al centre educatiu amb el material i l’equipament necessaris per a poder participar activament en el desenrotllament de les classes.

d)   Realitzar les tasques encomanades pel professorat en l’exercici de les seues funcions.

e)   Realitzar l’esforç necessari en funció de la seua capacitat, per a comprendre i assimilar els continguts de les distintes àrees, assignatures i mòduls.

f)    Respectar l’exercici del dret i el deure a l’estudi dels altres alumnes.

g)   Respectar l’exercici del dret i el deure a la participació en lesmactivitats formatives dels altres alumnes.

h)   Romandre en el recinte escolar durant la jornada lectiva.

i)    Atendre les explicacions, manifestar esforç personal i de superació per a traure el màxim rendiment.

  • Respectar l’exercici dels drets i les llibertats de tots els membres de la comunitat educativa.
  • Respectar les normes d’organització, convivència i disciplina del centre educatiu. Aquest deure es concreta en les obligacions següents:

a)   Participar i col·laborar en la promoció d’un ambient de convivència escolar adequat, així com conéixer el pla de convivència del centre.

b)   Respectar el dret dels restants alumnes que no siga pertorbada l’activitat educativa.

c)   Justificar de manera adequada i documentalment, davant del tutor o tutora, les faltes d’assistència i de puntualitat. En cas que siga menor d’edat, es justificarà per part dels pares, mares, tutors o tutores de l’alumne i l’alumna.

d)   Utilitzar adequadament les instal·lacions, els materials i els recursos educatius utilitzats en el centre.

e)   Respectar els béns i les pertinences dels membres de la comunitat educativa.

f)    Complir el reglament de règim interior del centre.

     g)    Respectar i complir les decisions dels òrgans unipersonals i col·legiats del centre,

                 h)   Complir les normes de seguretat, salut i  higiene en els centres docents,

                 i)     Respectar el projecte educatiu, o el caràcter propi del centre

                 j)     Responsabilitzar-se de les comunicacions que s’establisquen entre la família i el centre

                    educatiu i viceversa.

                 k)    Utilitzar l’equipament informàtic, programari i comunicacions del centre, incloent-hi

                      Internet, per a fins estrictament educatius.

                 l)    Respectar el que estableix el reglament de règim interior del centre respecte als usos

               prohibicions en la utilització de les noves tecnologies (telèfons mòbils, aparells reproductors,   

                    videojocs, etc.), tant en l’activitat acadèmica com quan no servisquen als fins educatius     

                    establits en el projecte educatiu del centre.