Què ès el pla director?

El pla director és un programa del ministeri de l'interior, impartit per la policia nacional en els centres escolars, dins de l'acord marc de col·laboració en educació per la millora de la seguretat, subscrit pels Ministeris d'Educació i Ciència i de l'interior al desembre de 2006.
Aquest programa consisteix en una sèrie de xarrades amb els alumnes i reunions amb la comunitat educativa, en el qual es tracten els següents temes:
-Assetjament escolar.
-Drogues i alcohol.
-Bandes violentes, racisme i intolerància.
-Violència sobre la dona i discriminació.
-Internet i xarxes socials.

Els objectius d'aquest programa són:

-RESPONDRE de manera coordinada i eficaç a les qüestions relacionades amb la seguretat de menors i joves en els centres escolars i el seu entorn.
-MILLORAR el coneixement dels recursos policials disponibles per a la prevenció de la delinqüència i protecció a les víctimes.
-CONTRIBUIR a formar als alumnes en el respecte als drets i llibertats fonamentals, i en els valors de dignitat i igualtat entre homes i dones.

Aquest programa va dirigit als alumnes de cinqué i sisé de primària.