INNOVACIÓ DIGITAL

El nostre centre ha sigut seleccionat com un dels centres pilot a la Comunitat Valenciana per a implantar el nou model de Centre Digital Col·laboratiu (CDC).

L’objectiu és assegurar i potenciar la competència digital en el context educatiu, la qual cosa suposa la implicació de tota la nostra comunitat educativa.

Específicament, com a Centre Digital Col·laboratiu es pretén:

• Augmentar les capacitats TIC de l’alumnat afavorint l’alfabetització digital des d’edats primerenques.
  • Millorar les destreses del professorat.
  • Fomentar l’ús d’eines col·laboratives.

Per a això, com a CDC, el nostre centre disposa de diverses eines digitals per a facilitar l’organització i comunicacions millorant així el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Dins de les plataformes digitals que posem en marxa trobem:

• Aules, un entorn de gestió d’aprenentatge destinat a el aprenentatge en línia mitjançant el qual fomentem la competència digital en l’alumnat de 5é i 6é.
  • Web Família, per a la comunicació directa amb les famílies de l’alumnat.
  • PortaEdu, plataforma encarregada d’allotjar la nostra pàgina web del centre educatiu permetent així tindre una canal d’informació a tota la comunitat.
  • Office 365 de Microsoft, eines digitals per a alumnat i professorat tant per a comunicació, mitjançant la nova identitat digital i Teams, emmagatzematge en el núvol així com altres eines col·laboratius per a la producció de documents.

Formem part també del programa denominat Escoles Connectades (EECC). Aquest projecte forma part d’un conveni entre el Ministeri d’Educació i Formació Professional, l’entitat Red.es i la Generalitat Valenciana, per a assegurar la instal·lació de xarxes Wifi en els centres públics de Primària.

L’objectiu és dotar als centres educatius amb accés a Internet de banda ampla ultraràpida i estendre i consolidar l’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el Sistema Educatiu Espanyol.

D’aquesta manera el projecte contempla la instal·lació de punts d’accés en, almenys, el 70% de
els espais docents del nostre centre (aules de cada grup, aula d’informàtica, aula d’audiovisuals, música, anglés…), assegurant així la cobertura en tots ells i en els espais comuns (sales de professorat, biblioteca, despatxos…).