Com treballem?

Després de l’anàlisi del nostre context, alumnat i famílies de les quals es nodreix el centre, i prenent com a referència la importància de la innovació, investigació i experimentació, des de fa uns cursos el claustre ens hem estat formant per a posar en marxa un conjunt d’Actuacions Educatives d’Èxit, dirigides a la transformació social i educativa de tota la nostra comunitat. Un projecte que comença en el centre, però que integra tot el que està al nostre voltant, barri Palmerars i Sant Antón, famílies, veïns, voluntaris associacions i institucions.

Una proposta de transformació educativa que busca millorar l’aprenentatge i la convivència de l’alumnat. Basat en l’aprenentatge dialògic i en un conjunt d’actuacions educatives d’èxit el projecte porta a pràctiques comprobadamente eficaces a l’aula i a la gestió escolar.

A més, tenint en compte que entre l’alumnat del nostre centre trobem falta de motivació enfront de les tasques escolars, dificultats d’aprenentatge, absentisme, impulsivitat, falta de reflexió i manca d’eines per a resoldre els conflictes adequadament. Així com, entre la majoria de les famílies trobem baixa implicació i participació en el context escolar així com barreres culturals per a col·laborar en els aspectes escolars.

És per aquest motiu que des de fa uns cursos la intervenció docent en el nostre centre pren com a referència metodologies actives i participatives que asseguren una motivació del nostre alumnat i un protagonisme en els seus aprenentatges. Emprant el llibre de text ja només com un recurs més de suport i apostant per la codocencia, l’aprenentatge cooperatiu i les activitats manipulatives i significatives mitjançant les estacions d’aprenentatge, grups interactius i racons a l’aula. En la mateixa línia, en l’àrea de coneixement del mitjà el centre treballa mitjançant projectes d’elaboració pròpia.

També apostem per dinamitzar els espais com a ambients d’aprenentatge on posar en marxa diferents situacions d’aprenentatge, destacant en el centre l’hort i jardí botànic parell realitzar de manera interdisciplinària activitats, una aula oberta on treballar a l’aire lliure, l’aula galàtica com espai sensorial de treball mitjançant les taules de llum i llum negra, aula d’informàtica per a fomentar la competència digital mitjançant els ordinadors d’aula i tauletes, aula Amari Sundache per a treballar l’atenció plena mitjançant el mindfulness, la biblioteca de centre espai per a dinamitzar activitats de reforç de comprensió lectora i teatre per al projecte interdisciplinari del centre a través de les tertúlies dialògiques.