PROA+

El nostre centre educatiu pertany a la xarxa PROA+, un programa d’acompanyament, motivació i reforç escolar personalitzat a l’alumnat més vulnerable educativament dels centres docents de titularitat de la Generalitat.

Aquest programa, amb una una duració de tres cursos, respon a la necessitat de millorar l’èxit escolar i garantir la permanència de l’alumnat en aquells centres sostinguts amb fons públics en els quals es concentra un percentatge elevat d’alumnat en clara situació de vulnerabilitat soci-educativa.

L’objectiu és canviar la cultura del centre a través de la generació d’expectatives positives per a tot l’alumnat, començar processos d’ensenyament-aprenentatge que generen satisfacció en tots els actors implicats, i potenciar un clima inclusiu en el centre, tot això, de manera gradual i sostenible, per a encaminar-ho cap a l’èxit escolar de tot l’alumnat.

Per a la consecució de tal fi, s’han establit una sèrie d’objectius intermedis, d’actituds, de desenvolupament d’estratègies i activitats palanca, de recursos i d’entorn que han de ser aconseguit.

Aquestes activitats palanca giren en relació amb l’adequació del projecte educatiu de centre, amb l’impuls a les competències docents i orientadores necessàries, amb l’acompanyament, motivació i reforç escolar personalitzat per a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, i amb l’impuls a la implicació i a la col·laboració de les famílies i de l’entorn comunitari. Dinamitzant així un procés de transformació global.

Les activitats palanca que el nostre centre posarà en marxa són:

• Codocencia
  • Aprenentatge cooperatiu