HISTÒRIA

Història del centre:

1978 Arriben les primeres aules prefabricades a la Plaça Al-Azrac.
1979  S’inaugura el CP Miguel Hernández situat a l’avinguda d’Andalusia, 2;En les Aules prefabricades es crea el parvulari Joan XXIII que alberga el primer cicle del CP Miguel Hernández.
1984 En novembre ens visita el poeta Vicent Andrés Estellés. En març S’enceten les Setmanes Culturals. El poeta Miquel Abad ens fa donació d’uns quadres i litografies sobre Miguel Hernández.
Curs 87/88 S’enceta la línia en valencià al parvulari Joan XXIII. S’organitza al centre la II Trobada d’Escoles Valencianes.
Curs 88/89 el centre rendeix homenatge al poeta Joan Valls.
Curs 90/91 Es realitza la fusió de la Escola Infantil Joan XXIII i el CP Miguel Hernández. Es creen aules per acollir alumnat de 3 anys.
Curs 91/92 Es posa en funcionament el menjador escolar. S’intercanvien els edificis, l’alumnat d’infantil baixa a l’avinguda d’Andalusia i els majors ocupen les Aules Verdes, per a no tenir que traslladar els més menuts a l’hora del menjador. L’escultor Ismael Belda realitza al pati un monument a Miguel Hernández. Comença la necessitat i reivindicació de la unificació.
1999 Reformes en l’edifici de l’avinguda d’Andalusia i creació de l’aula d’informàtica. Augmenta la necessitat d’unificació.
2003 L’AMPA arreplega 5.500 firmes demanant la solució del problema.
2008 S’inicia la construcció del col·legi el 2 de setembre.
2010 El 10 de desembre s’ocupa el nou edifici, aconseguint per fi la unificació de les instal·lacions del Col·legi Miguel Hernández.
2011 El 19 de gener s’inaugura oficialment. El 3 d’abril es realitza la festa de Benvinguda-Portes obertes.