Com treballem?

Les Matemàtiques en el Primer Cicle: Un Aprenentatge Vivencial i Significatiu
En el primer cicle, les matemàtiques es treballen de manera pròxima i accessible per a l’alumnat, acostant l’aprenentatge a la seua realitat quotidiana. A través de l’ús de materials manipulatius, fomentem un aprenentatge vivencial que els permet comprendre els conceptes matemàtics de manera natural i significativa.
No sols abordem els sabers bàsics dins de l’àrea de matemàtiques, sinó que, en sessions de propostes i en grups interactius, es presenten activitats dissenyades per a treballar els coneixements més rellevants per als xiquets i xiquetes. Així, aconseguim que l’aprenentatge siga dinàmic, participatiu i enriquidor, adaptant-nos a les seues necessitats i interessos.
El nostre objectiu és que l’alumnat no només aprenga matemàtiques, sinó que les visca, les experimente i les entenga des del seu propi entorn.

Llengua Castellana en el Primer Cicle: Un Aprenentatge Progressiu i Motivador
En el primer cicle, l’aprenentatge de la llengua castellana comença amb la consciència fonològica i sil·làbica, fonamentals per al desenvolupament de la lectoescriptura.
Al llarg del curs, l’alumnat avança en la lectura i escriptura, guanyant confiança i autonomia.
En l’últim trimestre de primer, s’inicia la comprensió de textos senzills, augmentant progressivament la complexitat en segon, mentre es consolida la lectoescriptura.
A través de materials lúdics i manipulatius en les sessions de propostes, fem que aquest procés siga dinàmic i adaptat a cada xiquet i xiqueta, fomentant el seu interés i gaudi per la lectura i l’escriptura.

Descobrint el món a través del Coneixement del Medi
En l’àrea de Coneixement del Medi, l’alumnat explora i comprén els sabers bàsics relacionats amb el món que l’envolta, sempre partint d’aspectes pròxims i significatius per a ells i elles. El nostre objectiu és que aprenguen a través de l’experimentació i la manipulació, creant així un aprenentatge vivencial i significatiu.
Per a això, comptem amb diversos recursos vinculats a les ciències i amb temps específics que ens permeten desenvolupar activitats manipulatives. D’aquesta manera, els xiquets i xiquetes no només adquirixen coneixements, sinó que també els experimenten de primera mà, despertant la seua curiositat i interés per l’entorn que els envolta.
