– PROGRAMA D’EDUCACIÓ PLURILINGÜE I INTERCULTURAL (PEPLI).
Es tracta de què l’alumnat adquirisca una bona competència en castellà, en valencià i llengua estrangera (anglés). Amb aquest programa estem impartint en llengua anglesa l’àrea d’educació física, plàstica, música, a més de la pròpia àrea d’anglés.
– PLA DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA.
Amb aquest pla intentem contribuir a la normalització lingüística i cultural de la nostra llengua: el valencià.
– PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES (XARXA LLIBRES).
Banc de Llibres desenvolupat per la Conselleria, gestionat per l’AMPA i inclós en el P.E.C.
– PLA PER AL FOMENT DE LA LECTURA
Les activitats referides a la lectura les considerem una eina fonamental per a motivar i animar a l’alumnat a que siguen lectors habituals, per la qual cosa us informem que els tutors faran molta incidència en aquest aspecte. És responsabilitat de la família fer llegir els seus fills/es una estona cada dia, habituar-los a anar a la biblioteca, etc.
Algunes de les activitats realitzades al voltant d’aquest pla són:
- Una hora quinzenal dedicada a l’apadrinament lector.
- Visites a la biblioteca del centre.
- Llibre de reptes de lectura.
- Celebració de la setmana del llibre (29 d’abril – 2 de maig).
- Funcionament de la biblioteca d’aula i centre.
- Préstec de llibres en anglés.
– PLA PER AL FOMENT DE L’ESCRIPTURA
Coordinat pel departament de llengües. L’objectiu principal és fomentar l’expressió escrita mitjançant:
- La revista escolar: es publica un exemplar a Nadal on es mostren les diferents activitats realitzades durant el 1r trimestre i un recull de les produccions escrites de l’alumnat.
- Concurs de producció escrita: Des del curs 2007- 08 portem editant un llibre de diferents tipologies textuals (Contes, Còmics, Poemes, Epístoles, Cal·ligrames, Costumari, Faules i Teatre.)
Aquest curs, es realitzarà la XVIII edició del Concurs Literari on el tipus de text triat ha sigut ‘El teatre’ amb temàtica lliure.
– PLA D’IGUALTAT I CONVIVÈNCIA
Aquet pla ha d’arreplegar el conjunt de regles, normes, procediments i actuacions que permeten dur a terme la continuïtat dels valors subscrits en el projecte educatiu del centre de què forma part. Té com a objectiu la promoció de la convivència, la prevenció dels conflictes i la gestió o la resolució pacífica d’estos, especialment la violència de gènere, la igualtat i la no-discriminació, atenent les circumstàncies i condicions personals de l’alumnat.
– NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT
Les normes d’organització i funcionament inclouen el conjunt d’objectius, principis, drets, responsabilitats i normes pel qual es regula la convivència de tots els membres de la comunitat educativa.
– PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I INCLUSIÓ EDUCATIVA
Aquest pla, té en compte el principi d’igualtat per a evitar la discriminació i afavorir la relació entre dones i homes. A més inclou: mesures de suport i reforç, adaptacions del currículum, mesures educatives complementàries, programes d’atenció a la diversitat que posen èmfasi en l’adequació de materials i activitats que enfortisquen la convivència igualitària, l’organització del procediment d’avaluació sociopsicopedagògica de l’alumnat i l’organització de l’orientació educativa.
– PLA D’ACCIÓ TUTORIAL.
Amb aquest pla intentem coordinar totes les activitats d’orientació que els tutors i les tutores han d’anar realitzant amb l’alumnat i les famílies.
– PROGRAMA DE VALORS, ACTITUDS I HÀBITS.
Amb aquest programa pretenem que el nostre alumnat vaja formant-se en actituds i hàbits correctes en els àmbits personal, escolar i social. En relació amb açò, hem de comentar que els dimarts i els divendres són els dies per realitzar l’esmorzar saludable (fruita).
A més fem un tractament dels temes transversals (Educació per a la Salut, Educació Ambiental, Educació per a la Pau, Educació Vial, Educació Sexual, etc.) on caldria que les famílies també col·laboraren a casa ja que aquests temes són tasca de tots.
En el nostre centre ens hem centrat també en l’Educació Ambiental i més concretament en el reciclatge de residus del col·legi, com són el paper, cartró, plàstics, cartutxos de tinta, envasos i piles. Per la qual cosa, és important evitar la utilització d’envoltoris de paper d’alumini per als esmorzars. Serà millor utilitzar paper i/o carmanyoles per poder reutilitzar-les.
– PLA D’EMERGÈNCIES
Document que regula les actuacions que s’han de seguir durant una emergència, amb la finalitat de reduir la improvisació en el cas que es produïsca qualsevol emergència. Estes actuacions estan referides a professors, alumnes i personal no docent.
– PLANS DE TRANSICIÓ
Plans per a coordinar i aconseguir una preparació prèvia de l’alumnat que va a passar a primària i secundària i fer una adaptació progressiva a la nova etapa educativa.
– PLA DE FORMACIÓ PERMANENT DEL PROFESSORAT
El Pla de formació és un document que s’adapta a les necessitats del centre educatiu i a les necessitats del professorat. Analitzar les necessitats formatives del professorat, permet a l’Administració tindre coneixement de la realitat del centre. Amb aquest pla es fan intercanvis d’experiències d’aula, que permeten acostar la formació del professorat a tots els centres que la requerisquen i permetre experimentar la millora en la qualitat educativa de manera progressiva i conjunta.
