L’escut del barri

Traduir

L’ESCUT DEL BARRI

Durant el curs 1983/84, els alumnes de cinqué curs se plantejaren entre altres activitats elaborar, a l’igual que tenien altres centres, un escut que representara la idiosincràsia del barri.

Després d’estar analitzant la història del barri, se concretaren aquells temes més rellevants que devien estar reflectits en el mateix:

–    El verd i el sol representen a La VALL D’UIXÓ.

–    El colom simbolitza a la gent que tingué que emigrar, anar d’un lloc a altre, i el pa el motiu pel qual tingueren que abandonar els seus llocs d’origen.

–    La cultura, i en concret el centre escolar devia estar representat de forma especial, es el llibre, en el centre de l’escut.

–    En l’interior del llibre queda plasmat el deport i el treball.

–    La cadena que envolta l’escut, està unida en la part superior per una mà, signe d’unió i solidaritat de tot el barri, i en la part inferior la senyera, que simbolitza l’obertura del barri a la resta de la localitat i país.

D’aquesta forma va quedar confeccionat el que podria ser l’escut del col·legi.

Aquesta idea fou donada a conéixer a la resta de la comunitat escolar, acceptant-se de molt bon grat, i quedant com escut representatiu del Centre.

Al canviar al col·legi nou, i tindre un forn de ceràmica, es va confeccionar col·locant-se en l’entrada del mateix.

En posterioritat, el barri també va assumir la idea com pròpia, i per a la celebració del 50 aniversari del Barri TOLEDO, a l’entrada del mateix es va instal·lar un monòlit commemoratiu on figura l’Escut del barri.

Vicent Galindo