Metodologia

La pràctica educativa en l’educació infantil permet diferents enfocaments metodològics,. És imprescindible assenyalar aquí tots aquells principis que ens poden ser útils a l’hora de plantejar-nos les programacions en l’educació infantil i recollir les orientacions i estratègies necessàries per dur a terme l’actuació educativa programada.
Els principis metodològics propis de l’etapa d’educació infantil s’han de prendre com a
referents que permetran la presa de decisions fonamentades per a que, en efecte, la intervenció pedagògica tinga un sentit inequívocament educatiu.

  • ATENCIÓ A LA DIVERSITAT. l’acceptació i el respecte a les diferències individuals és un principi fonamental per a les i els mestres que han de ser especialment sensibles a les diferències individuals, intentant que aquesta diversitat repercutesca positivament en els seus aprenentatges i en la construcció de la seva identitat personal i grupal.
  • L’APRENENTATGE SIGNIFICATIU. Aprendre de manera significativa requereix establir nombroses relacions entre el que ja es coneix i el que s’ha d’aprendre, i té com a conseqüència la integració dels coneixements, el que permetrà aplicar l’après en una situació a altres situacions i contextos. Un altre dels requisits per aprendre significativament és que el nen/a tingué una disposició positiva cap a l’aprenentatge, estiga motivat per aprendre, és a dir, que els aprenentatges tinguen sentit per als xiquets i xiquetes, connecten amb els seus interessos i responguen a les seves necessitats.
  • ENFOCAMENT GLOBALITZADOR. El principi de globalització consisteix en aproximar als nens i les nenes a allò que han
    d’aprendre de d’una perspectiva integrada i diversa.
  • EL JOC I L’EXPERIMENTACIÓ COM A BASE DE LA PRÀCTICA EDUCATIVA. Aprenen a partir del joc i l’exploració, però el joc esdevé un mètode d’aprenentatge i no un passatemps.
  • PROPOSTES EDUCATIVES. treballem,  durant les primeres sessions del matí, mitjançant propostes de treball moment que es porta a terme en xicotets grups o fins i tot parelles. D’aquesta manera es respecten els diferents interessos dels xiquets i xiquetes, les seves diferents necessitats educatives, els diferents ritmes maduratius o velocitat de treball.
  • MÉTODES EDUCATIUS ( Montessori, Waldorf, Reggio,…) I PRINCIPIS DUA. Com a equip d’infantil agafem algunes idees d’alguns mètodes coneguts per tothom, però no seguim un mètode concret, depenem sempre de les característiques del grup i del que els afavoreix el seu desenvolupament ( Waldorf, Reggio Emilia, Montessori, Educació per ambients, racons de treball,…)
  • SITUACIONS D’APRENENTATGE. Reptar a l’alumnat a convertir-se en protagonistes del seu propi aprenentatge mitjanant l’elaboració de situacions d’aprenentatge que donen resposta a problemes de la vida real.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies