Per tal de situar tot el treball que fem a educació infantil al nostre centre, cal conèixer quina manera tenim com a cicle d’entendre l’educació. Nosaltres partim d’una educació …
- Respectuosa: Deixant pas a la investigació i experimentació i tenint en compte els diversos ritmes d’aprenentatge.
- Global
- Creativa. L’art com a llenguatge universal.
- Integral.
- Comunitària. Tots i totes som agents educatius.
- Viva. Sempre en continua transformació i avaluació.
- Vivencial. Les coses que s’experimenten i es fan són les que més s’aprenen.
A més, cal saber quina idea tenim del xiquet i xiqueta per tal d’entendre el treball que fem a les aules. Per a nosaltres el xiquet/a és un ésser…
- Capaç
- Creatiu/va
- Protagonista del seu aprenentatge
- Curiós/a
- Despert/a
- Dispost/a
- Atrevit/da – Arriscat/da
- Amb una història de vida.
El nostre objectiu educatiu és desenvolupar en els xiquets i xiquetes les competències per a la vida. Aquelles que els han de facilitar eines per viure en un món globalitzat i complex i que els han de permetre ser competents per adaptar-se i interactuar en un món canviant a nivell social i tecnològic.