Tercer cicle

És el cicle de finalització de l’Educació Primària, on es confirma l’adquisició dels objectius de tota l’etapa. En línies generals al tercer cicle es dóna una relevant importànica als següents apartats:

A nivell personal, és un període de canvis, on destaca l’entrada a l’adolescència, per aquest motiu és un moment d’acompanyamet docent; és per això que cobra especial importància la resolució dialògica de conflictes així com la construcció i afiançament de relacions socials inclusives i de respecte amb els altres.

A nivell acadèmic, es potència en aquesta etapa el treball autònom i amb autoinstruccions, afavorint un pensament reflexiu, així com la consolidació i millora del pensament crític; hi ha un gran esforç en el domini de les tècniques de treball intel·lectual. Per últim, en aquest cicle es promou l’aprenentatge cooperatiu internivell, on l’alumnat d’aquestos dos cursos, cinquè i sisè, tenen un gran protagonisme, ja que són guies en el procés d’ensenyament-aprenentage de l’alumnat dels cursos inferiors.