Segon cicle

Dins del segon cicle, portem a terme un treball amb la finalitat de desenvolupar al màxim les competències del nostre alumnat de manera global i inclusiva.

Per això, desenvolupem una metodologia basada en el treball cooperatiu en la qual posem en pràctica activitats educatives d’èxit com tertúlies literàries, grups interactius i gran varietat de tècniques de treball cooperatiu, tal com la lectura compartida, la tècnica 1, 2, 4, el full giratori… entre altres.

L’alumnat en aquest cicle comença a ser progressivament més autònom abandonant l’heteronomia característica del cicle anterior. D’aquesta manera, des del centre s’afavoreix aquesta autonomia facilitant eines i estratègies que podran usar al llarg de la seua vida.

Tot això, immers en una educació basada en els principis del Disseny Universal i Aprenentatge Accessible (DUA-A) facilitant l’accessibilitat al currículum de manera física, cognitiva, sensorial i emocional.

Considerem fonamental l’acompanyament del nostre alumnat per a posar en pràctica els aspectes abans esmentats ja que, “ningú pot recórrer el camí d’algú altre, però ens podem acompanyar!” (Joan Turú)