DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau per recordar el llegat de Mahatma Ghandi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

Des de la nostra esscola ens animen, com cada any, a aprofitar l’oportunitat que ens brinda el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (30 de gener), per a que aquell mateix dia  fem de la nostra escola espais un poc més reflexius, crítics i actius, per a la propagació dels valors de la Pau  i de la  solidaritat ( tot i que també ho fem al llarg del curs) , així com, per a la sensibilització sobre la necessitat de vetllar pel respecte i compliment dels drets de les persones.

Aquest curs des de la comissió d’Igualtat i pau de l’escola la proposta ha partit de la lectura de dos o tres periòdics, revistes, publicacions per tal de retallar aquelles notícies que parlen de violència, conflictes, …

La idea també era que els xiquets i xiquetes se n’adonaren de la quantitat de notícies que parlen de violència i d’altres coses que no promouen la Pau a la nostra societat ni a la resta del món. Amb totes les notícies hem fet un cartell que aquesta vesprada hem ficat en comú amb la resta de classes de l’escola en un acte que hem obert amb la lectura d’un poema que parla de la Pau per part dels nostres companys i companyes de 3r de primària. Després hem cantat una cançó treballada a classe “El món seria més feliç”, i per acabar ens hem pintat la ma i l’hem estampada a les notícies per tal de dir PROU!!!.

“La Paz no es solamente la ausencia de la guerra; mientras haya pobreza, racismo, discriminación y exclusión difícilmente podremos alcanzar un mundo de paz”

Rigoberta Menchú