Història

La història del nostre centre es remonta al 1513 en l’època musulmana quan era una bassa que arreplegava aigua de l’Acèquia mare de la Font de Sant Josep per a regar les hortes de les antigues alqueries de Benissahat, Zeneta i Benigasló que van acabar constituint el Poble de Baix. Safareig de seneta, Bassa dels ferros o Bassa de l’Assumpció van ser els primer noms que va rebre l’espai que ara comporta el nostre centre educatiu.

Es va decidir cegar la bassa per motius d’higiene i salut al 1956, presentant un projecte de construcció del que seria el nou grup escolar del barri i que va finalitzar al 1959. S’inaugurà el “Colegio público Nuestra señora de la Asunción”.

Des de la primera construcció fins a l’actualitat, el centre ha sigut remodelat, ampliat i reformat en varies ocasions. La creació de la planta baixa i primera planta actual, l’unificació dels dos blocs de primària, reforç estructural i canvi de cobertes, reformes en banys, actualitzacions tecnològiques i pintura exterior han arribat a crear el que, a dia de hui, és el nostre CEIP L’Assumpció. Com la societat, un centre escolar ha d’evolucionar en consonància sense perdre de vista l’objectiu transformador i critic que conferix l’educació sense oblidar les seues arrels.