Música

L’educació musical juga un paper fonamental a la formació integral dels xiquets i les xiquetes: amplia la seua capacitat de percepció auditiva, afavoreix l’expressió de sentiments i emocions, estimula la creativitat, els ajuda a gaudir de l’entorn sonor i de la cultura musical, és una eina per a treballar el coneixement i domini corporal, fins i tot pot ser un instrument per a millorar la timidesa o la capacitat de concentració i relaxació.

Durant l’educació infantil tenim com a objectiu fonamental la sensibilització i el treball del moviment. Es treballa la discriminació auditiva, la psicomotricitat i el cant a partir d’audicions, cançons i danses adequades per a les edats de l’alumnat.

A primària, continuant la línia iniciada a educació infantil, aprofundim l’educació musical a través de la cançó i el treball de la veu, l’escolta activa , la dansa i la interpretació d’instruments, fem sessions de percussió corporal i expressió corporal.

« La música és el verdader llenguatge universal », Carl Maria von Weber, compositor. Tot açò ho treballem de manera transversal. Què millor que la música per a tindre una visió global de tot allò que ens envolta i des d’una perspectiva on el joc i la diversió siguen una eina per adquirir coneixements. Res no ens interessa si no ens agrada primer.

« Si no fora per la música, hi hauria més raons per a tornar-se boig » Piotr Illich Txaikovsky, compositor.