
El personal fisioterapeuta atén l’alumnat amb necessitats especials derivades de trastorns motors, des d’una perspectiva inclusiva i que potencia al màxim la seua autonomia personal, rendiment escolar i participació en la vida escolar, realitzant les següents funcions:
- Dur a terme els objectius terapèutics de la seua programació de fisioteràpia, sobre la base de l’informe mèdic, aplicant les tècniques fisioterapèutiques per a la reeducació i la rehabilitació de les funcions motrius i/o la compensació de la limitació funcional de l’alumnat.
- Avaluar el progrés de l’alumnat i elaborar un informe final de curs per al centre i les famílies.
- Coordinar-se amb tots els professionals que intervenen en l’educació de l’alumnat així com participar en les reunions amb les famílies sobre el procés de l’alumnat a qui atén.
- Realitzar l’expedient personal de fisioteràpia.
- Mantindre al dia l’equipament del servici i proposar les necessitats.
- Col·laborar dins de l’àmbit de les seues competències, en les propostes d’adaptacions d’accés, per a l’alumnat amb discapacitat motriu i assessorar en la sol·licitud de productes de suport.
- Atendre de manera ambulatòria les necessitats que sorgisquen en altres centres de la localitat, tant en atenció directa com en la resta de funcions que s’han de dur a terme.
- Coordinar-se amb l’equip sanitari rehabilitador de la zona, tècnics ortopedistes o ortopèdics i amb un altre personal implicat per a la programació de la intervenció amb l’alumnat.
- Participar amb l’aportació de propostes en l’elaboració i modificació dels documents organitzatius del centre i en el Consell Escolar, en relació a l’adaptació curricular de l’alumnat amb el qual intervenen.
