5 de Juny, dia del Medi Ambient

Conéixer el nostre ric entorn natural, cuidar-lo i restaurar-lo per a deixar el millor llegat per a les generacions futures. Esta és la missió que se’ns encomana en el Dia Mundial del Medi Ambient, que se celebra a tot el món el 5 de juny des de 1973, i que és el vehicle principal de les Nacions Unides per a promoure la sensibilització i accions globals per a la cura de la nostra biodiversitat.

Per això que durant estes setmanes estem escoltant les sabies paraules d’Óscar Huerta, veterinari de Villena i Mª Ángeles Alonso, professora de Botànica de la Universitat d’Alacant sobre la cura del medi ambient i el respecte pels seus animals i plantes.

Óscar Huerta ha sensibilitzat a l’alumnat des de 1r a 4t sobre la importància de cuidar adequadament a les seues mascotes. Sota el lema “La salut de la teua mascota és la salut de la teua família” els ha explicat les compromisos bàsics de tindre mascotes, a més els ha explicat el paper que exercixen els veterinaris en la societat. Temes com el benestar animal, la influència de la salut animal en la salut humana, “One Health”, tinença responsable i seguretat alimentària han sigut abordats de manera didàctica i accessible per als xiquets i les xiquetes. Estes xarrades estan dins del projecte del Col·legi oficial de veterinaris d’Alacant continuant amb el compromís amb l’educació sobre la tinença responsable d’animals.

Mª Ángeles Alonso ha realitzat les xarrades amb l’alumnat de 5é i 6é centrant-se en la biodiversitat de Villena. La seua xarrada estava emmarcada dins dels continguts treballats en les Jornades Culturals sobre Villena d’este curs. Ha pogut transmetre’ls a l’alumnat de manera senzilla i motivadora les característiques bàsiques del medi ambient del nostre entorn més pròxim i els ha mostrat la “Jarilla de Villena”, una planta única descoberta en el nostre medi natural. L’alumnat s’ha quedat sorprés de la importància de la troballa i de tots els bons consells per a respectar la nostra naturalesa.

Des d’ací, el centre agraïx als dos ponents la seua visita i la seua bona transmissió dels seus coneixements, tan importants en este dia tan assenyalat.