Infantil 2 anys

La implementació de les aules de 2 anys en el centre (des del curs 22-23) ha portat al compromís d’elaborar una proposta pedagògica que garantix poder atendre el desenvolupament afectiu, al moviment, a la comunicació, a les pautes de convivència i relació social, al descobriment de l’entorn… en definitiva al desenvolupament integral de l’alumnat partint de les seues necessitats i interessos.

La característica del nostre ensenyament es basa en el desenvolupament cognitiu d’este moment de xiquets de 2 anys, un desenvolupament caracteritzat per la comprensió que fa el xiquet del món, coordinant l’experiència sensorial amb l’acció física. En este període es produïx un avanç des dels reflexos innats.

La metodologia utilitzada és la provocació, una proposta d’activitat oberta que convida al xiquet i a la xiqueta a explorar, descobrir i actuar sobre els objectes d’eixe ambient creat pel docent. Els projectes, l’experimentació, les assemblees, els moments de relaxació i l’establiment de rutines d’autonomia i higiene componen el dia a dia d’estes aules.

El centre disposa de dues aules i un pati específic per a este nivell. L’accés a estes aules és independent de la resta de les etapes del centre. A més compta amb un pati diferenciat i adaptat a les necessitats de moviment i joc d’este alumnat. D’altra banda este alumnat també es beneficia d’altres espais del centre com l’aula sensorial, gimnàs, pati amb arenero, menjador i participa dels projectes del centre i activitats significatives (dia especials, jornades culturals, festes de fi de trimestre…).

Les aules estan preparades amb lavabos adaptats a l’altura de l’alumnat i canviadors per a iniciar el procés del control d’esfínters quan les docents creguen oportú segons el ritme de cada alumne i alumna.

Per a desenvolupar les activitats d’estes aules comptem amb dos docents especialistes d’Educació Infantil, dues educadores d’Educació Infantil i personal de l’Equip d’Inclusió del centre que assessoren i orienten davant dificultats que puguen sorgir. A més la mestra d’educació infantil especialista en psicomotricitat i anglés intervé amb este alumnat en senzilles sessions que combinen els jocs de moviment amb el llenguatge en una llengua estrangera (anglés).