El 8M se sent molt en El Parany.

Amb les paraules de quina pena que un altre any més hàgem de tornar a desitjar que la igualtat arribe a totes les parts del món! va començar la concentració realitzada en el centre a les 9 del matí el dia 8 de març amb motiu del Dia de la Dona.

El nostre alumnat de 5é i 6é guies de l’acte ens van fer tornar a pensar que fins i tot no està tot aconseguit. Les dones en el món continuen estant en desigualtat. No hi ha una igualtat real entre homes i dones. Per això, que en aquest acte es va denunciar que queda molt camí per recórrer fins a aconseguir la desitjada igualtat.

En el nostre col·le tenim clara aqueixa igualtat encara que continuem veient actes que no ens semblen justos per què no juguen al futbol més xiquetes i més xiquets juguen a mamàs i papàs? i per què encara continuem dient el rosa és de xiquetes i el blau és de xiquets?

Així que les reivindicacions que es van realitzar van ser:

• Tinguem consciència de les desigualtats entre homes i dones.
  • Visibilitzem a les dones, els seus assoliments, els seus invents, els seus descobriments, el seu pas per la història. Potser no hi havia dones en la prehistòria?
  • Eliminem estereotips sexistes.
  • Construïm el nostre col·le com un espai coeducatiu i igualitari.
  • Mirem al nostre entorn més pròxim, descobrim aqueixes injustícies i busquem solucions.
  • Erradicació de la violència de gènere.

Entre les activitats que s’han realitzat destaquem la creació i imaginació de les qualitats de la nostra misteriosa fada Cel i els treballs sobre la visibilització de les dones científiques. A més l’alumnat de 4t va rebre una xarrada de la tècnic d’igualtat de la regidoria i a les aules de 2 anys es van realitzar sessions de contacontes a càrrec de les famílies.