NORMES DEL CENTRE
NORMES BÀSIQUES DE FUNCIONAMENT PER A LES FAMÍLIES
Per tal d’aconseguir un bon funcionament de l’escola amb el màxim respecte per l’espai i el temps d’aprenentatge dels nostres alumnes, sol·licitem la col·laboració de les famílies en l’acompliment d’estes normes bàsiques:
HORARIS
·Després d’entrar es concediran un màxim de 10 minuts, transcorreguts els quals les portes es tancaran, no permetent l’accés a les classes a cap alumne. En cas de causa justificada i acreditada, la incorporació es faria a l‘hora del pati, on l’alumne serà acompanyat pel conserge a l’aula corresponent.
ENTRADES
·Els alumnes d’infantil i de primària tenen entrades separades segons marca la normativa vigent. Els alumnes d’educació infantil entraran per la porta del C/ Tabacalera, i els de primària per la porta del C/ Santiago Miralles.
·Per a facilitar l’organització, es prega a les famílies que s’abstinguen d’entrar al centre pel matí. Les famílies evitaran entrar dins l’edifici escolar en horari lectiu sempre i quan no es done un motiu suficientment justificat. Si volen parlar amb el tutor/a o bé realitzar una gestió a Secretaria, hauran d’atenir-se als horaris establerts.
·En tot moment els alumnes han d’entrar sense córrer al centre.
EIXIDES
·Es procurarà obrir a última hora a fi de garantir el desenvolupament normal de les classes.
·Les sessions de l’alumne tenen una planificació i una continuïtat determinada, per la qual cosa les classes no han de ser interrompudes.
·Les famílies han de venir a buscar els seus fills/es puntualment a l’ hora que acaba l’horari de classes. Si es produeix un retard fora dels marges raonables en la recollida de l’alumnat, s’intentarà contactar amb la família. Esgotats els intents de comunicació amb la família i transcorregut un marge de temps prudencial es comunicarà telefònicament la situació a la guàrdia urbana o policia local que realitzarà les actuacions pertinents per lliurar-lo a la seva custòdia
·La reiteració freqüent d’aquest fet, serà tractada de manera similar als supòsits d’absentisme
·Els telèfons de contacte amb les famílies cal que estiguen sempre al dia.
CONTROL D’ASSISTÈNCIA
·L’assistència a classe és obligatòria. Correspon al mestre/a tutor/a el control d’assistència dels alumnes a les classes, per això es realitza un registre mensual.
·Les faltes han de ser justificades al tutor mitjançant un justificant mèdic. Aquest justificant s’ensenyarà al tutor en el moment de la incorporació. Els alumnes que per causa justificada hagen d’eixir de l’escola abans de l’horari escolar ho comunicaran per escrit mitjançant l’agenda escolar al tutor. A ser possible seran recollits a l’hora del pati per tal de no interrompre les classes i serà el conserge l’encarregat d’anar a pel xiquet a l’aula corresponent mentre els familiars esperen al Hall de l’entrada.
·Les absències no justificades es comunicaran a la família de l’alumne/a.
En el cas d’absències reiterades, dins el marc d’actuacions previst per a aquests casos en el centre, es procurarà en primer lloc posar-se en contacte amb la família per tal d’assabentar-los de la situació i recordar-los l’obligatorietat de l’escolarització dels seus fills. Si el problema persisteix es comunicarà la situació per escrit als serveis socials del municipi, per a que en facen el seguiment pertinent. En darrer terme i si la situació no s’ha resolt la Direcció del Centre n’informarà a la Direcció dels Serveis Territorials d’Ensenyament.
·Si una família necessita absentar-se durant un període de temps per determinades circumstàncies, ho ha de comunicar al seu tutor/a i a la Direcció del centre.
·Un cop tancades les portes de l’escola, l’alumne/a que arribe tard caldrà que vinga acompanyat d’un familiar o tutor legal, o bé, presentar la justificació pertinent. En aquests casos sempre s’haurà d’entrar per consergeria on es prendrà nota del seu retard .
COMUNICATS FAMÍLIA-PROFESSOR
·Els comunicats als mestres es faran a l’agenda escolar. Per tant no s’han d’interrompre les files ni les classes. Cal recordar que l’horari de tutoria és el dijous de 14 a 15’00h i que cal demanar cita prèvia al tutor per escrit tal d’afavorir una bona organització.
·De la mateixa manera, el mestre/a es posarà en contacte amb la família per l’agenda o comunicat fotocopiat. Les recomanacions i observacions del mestre/a respecte l’alumne van sempre encaminades a aconseguir millors resultats en la nostra tasca educativa, i es per això que es demana seguir-les i portar a terme una correcta coordinació família-escola.
DURANT LES CLASSES
· L’alumnat assistirà a classe amb tot el material requerit pel professorat. Cada alumne/a es farà responsable del seu material, així com del que l’escola li confie.
·Es procurarà que durant les classes i entre classe i classe no s’utilitzi el servei de WC, excepte en aquells casos en que el professorat ho considere necessari. Per tal de que des de casa es col·labore amb aquesta tasca es procurarà que els alumnes abans d’eixir de casa vagen al servei.
·No es poden consumir llaminadures a les aules.
· Els esmorzars hauran de ser saludables intentant evitar: bolleria, xocolate, sucs, batuts, etc.
· Els alumnes podran portar una botelleta d’aigua de la qual podran fer ús als canvis de classe.
·No està permès que es porten al centre joguets, polseres, enganxines (tampoc a l’agenda), ninots, telèfons mòbils ni tampoc jocs electrònics ja que l’alumnat es distreu amb facilitat. En cas de produir-se aquesta situació el professorat no es fa responsable d’aquest material i a més a més aplicarà les mesures oportunes que contempla el Reglament de Règim intern del centre.
L’AGENDA ESCOLAR
·Tot l’alumnat, des de 1er. fins a 6è. de Primària, ha de tenir l’Agenda Escolar. És obligatori dur-la sempre a l’escola.
·L’Agenda és una eina d’organització. L’alumnat hi haurà de reflectir, dia a dia, totes aquelles activitats escolars que ha de realitzar.
·L’Agenda és també una eina de comunicació entre família i escola. A l’Agenda s’anotaran totes aquelles observacions o justificacions que la família de l’alumne vol fer saber al professorat, així com també tots aquells avisos o sancions que reba l’alumnat per part del professorat.
·La família té l’obligació de mirar diàriament l’agenda del seu fill/a per tal de poder controlar el seu treball escolar i de signar, quan siga el cas, els avisos o sancions que el professorat hi anote.
·En cas de pèrdua de l’agenda s’haurà de reposar immediatament.
EDUCACIÓ FÍSICA I PSICOMOTRICITAT
·És obligatori portar l’equip d’Educació Física requerit pel professorat especialista (Roba adequada, bossa d’endreç, proteccions, etc.). Es recomana la utilització del xandall de l’escola per a les classes d’Educació Física i psicomotricitat. També es recomana portar-lo en les eixides i excursions.
· En cas de baixa mèdica o exempció per a l’E. Física caldrà justificar-ho amb un certificat mèdic.
·En la bosseta d’educació física no es podrà portar pots de colònia o sabó de vidre per tal d’evitar possibles accidents.
ACTUACIONS EN CASOS DE MALALTIA O ACCIDENT
·Si l’alumne o alumna està malalt o malalta no ha de venir a l’escola fins que ho determine el metge.
En cas de malatia crònica s’actuarà segons la RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2018, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport i de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es dicten instruccions i orientacions d’atenció sanitària específica en centres educatius per a regular l’atenció sanità- ria a l’alumnat amb problemes de salut crònica en horari escolar, l’atenció a la urgència, així com l’administració de medicaments i l’existència de farmacioles en els centres escolars, tant en horari normal com en el del menjador. Les famílies emplenaran els Annexes corresponents per tal d’informar al centre de les mesures necessàries als tutors i aquestos els lliuraran a L’Equip Directiu.
·Els mestres avisaran en cas de malaltia o accident als pares mitjançant avis telefònic (és per això que es demana un o més números correctes). En cas de no trobar els pares, s’avisarà a l’Equip Directiu i a la Policia Municipal perquè acompanyen l’alumne al centre assignat per l’assegurança escolar o al centre corresponent de la Seguretat Social.
·En cas d’emergència i no havent localitzat als familiars, es prendran les mesures que es consideren adequades tant per els tutors com per l’Equip Directiu.
·Es fa necessari que si l’alumne és al·lèrgic a qualsevol tipus de medicament o pateix alguna infermetat, es done a conèixer al seu tutor/a, per tal de saber com s’ha d’actuar, aquest ho indicarà a l’Equip Directiu per actuar tal i com ho indica la normativa vigent.
·Recordar que és necessari que ompliu el full de la fitxa mèdica de l’escola. A més heu d’adjuntar la fotocòpia del S.I.P. del vostre fill/a.
LES ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES.
·Les activitats complementàries s’han de considerar com un element més del currículum conegut i aprovat pel Consell Escolar de centre.
MESURES DISCIPLINÀRIES
·L’escola és un espai de relacions i convivència i com a tal ha d’adoptar les normes i els mecanismes que afavoreixen l’exercici dels drets i els deures de l’alumnat.
·L’alumnat té el deure de respectar l’exercici dels drets de la resta dels membres de la comunitat, es per això que sempre i quan es produeixen actes contraris a les normes de convivència del centre s’aplicaran les mesures correctores o sancionadores tipificades en el Reglament de Règim Intern. En cas de ser reiterats o greus, seran resolts per la Comissió de Convivència del Consell Escolar, que d’acord amb les seues atribucions, pot sancionar l’alumnat amb comportament poc adequat.