Les nostres metodologies

*PROJECTES

En Infantil es treballa per projectes tancats, desenvolupats mitjançant una editorial de referència. El nivell de 3 anys desenvolupa 2 projectes (degut a la flexibilitat del període d’adaptació), i 4 i 5 tres (un per cada trimestre).

*AMBIENTS

Desenvolupem diferents ambients d’aprenentatge, on els alumnes interactuen internivellarment:

• Aula sensorial i aula de llum
  • Expressió artística
  • Teatre, express yourself, ball, maquillatge i disfresses.
  • Biblioteca- lectoescriptura.
  • Lògica- Matemàtica i construccions.

El funcionament d’aquests ambients es basa en oferir a l’alumnat propostes d’activitats no dirigides, on cada alumne triarà en funció de les seues necessitats i interessos. Les propostes podran ser individuals, per parelles, en xicotet grup o en gran grup, i amb diferents materials estructurats i no estructurats. Són els xiquets i xiquetes els que prenen decisions sobre allò que volen experimentar, busquen les seues pròpies estratègies per a resoldre problemes amb ajuda de companys i companyes, aprenen dels errors que cometen per què ells mateixa comproven les conseqüències i construeixen els aprenentatges significatius a través d’estratègies de cooperació i participació.

*CONTE CONTAT

Tots els dies, a l’última sessió del dia té lloc un moment dedicat a la lectura o visionat de contes. Es tracta d’establir un moment de goig lector i donar models positius al voltant del foment lector.

*CLUB DE L’AMISTAT

Dins d’un cor es col·loquen tots els alumnes i s’estableixen unes normes per a obtindré un bon clima en l’aula i tots i totes ser bons amics.

Posteriorment, quan un alumne no compleix una norma, es trau de dins del cor. Aquest procés va acompanyat de reflexió i recerca de possibles solucions al conflicte sorgit.

*COMUNICAR-NOS

El projecte és una estratègia per a estimular la lectura i afrontar les dificultats d’aprenentatge, amb la intencionalitat de no deixar a cap xiquet enrere.

*INNOVAMAT

Es tracta d’un projecte on descobrir el món es converteix en un repte matemàtic.

Mitjançant aquest projecte es desenvolupa la intuició, que és la base per començar a raonar matemàticament, convidant a experimentat amb material manipulatiu per construir aprenentatges significatius.

Primària

* MITJA HORA DE LECTURA

Tots els dies, a la última sessió té lloc un moment dedicat a la lectura. Es tracta d’establir un moment de goig lector on els alumnes i el mestre poden llegir els que més li agrade, en qualsevol format, de qualsevol manera (assentats en coixins, al pati, al passadís, assentat a la taula), d’aquesta manera es dona models positius al voltant del foment lector.

L’alumne pot compartir amb la resta els seus sentiments o el que ha llegit amb la resta.

* APRENENTATGE COOPERATIU

Totes les tutories de Primària estan organitzades amb estructures de treball cooperatiu.

L’ estructura d’ una activitat cooperativa té com a objectiu ajudar l’ alumnat a treballar els uns i les unes amb els altres i les altres, a comptar amb tots/es, a ajudar-se. Aquestes estructures són imprescindibles si volem evitar els mals endèmics que sempre han encoratjat o estat present en el treball en equip: la imposició d’uns companys/es a altres, la consideració de l’altre/a com a inferior o poc capacitat, etc.

*COMUNICAR-NOS (1r cicle)

El projecte “Leeduca” és una estratègia per a estimular la lectura i afrontar les dificultats d’aprenentatge, amb la intencionalitat de no deixar a cap xiquet enrere.

*PROJECTES

A l’area de C. Medi es realitzen projectes que desenvolupen les situacions d’aprenentatge. Aquestos poden ser d’àrea o implicar a diferents disciplines.

*EINES DIGITALS

Aula Informàtica

Cada grup contempla al seu horari d’una sessió d’assistència a l’aula d’informàtica per a treballar aspectes curriculars mitjançant les TIC o desenvolupar la seua competència digital.

Al 3r cicle s’inicia també l’aprenentatge d’eines com: Presentacions, Canva, Genially.

Plataforma Aules (3r cicle)

Cada mestre crea l’espai del seu grup. Aquesta eina s’utilitza com plataforma d’aprenentatge al 3r cicle.

*CEPAFE

El nostre centre té aprovat un Projecte d’Educació per a l’Activitat Física, mitjançant el qual a 3r i 4t de Primària s’establiran sessions que seran impartides per una Federació Esportiva, en col·laboració al nostre professorat.

A 4t, 5é i 6é es participa en la formació de Pilota a l’Escola, que comporta realitzar formació per al professorat, així com xarrades i tallers per al nostre alumnat.

*INNOVAMAT

El nostre projecte matemàtic és més que aplicar fòrmules i memoritzar taules de multiplicar. Per a nosaltres, les matemàtiques són un llenguatge per a interpretar el món que ens envolta.

Mitjançant Innovamat, resoldre problemes estimula la curiositat i la conversa entre iguals, construint el raonament abstracte manipulant.

*TRACTAMENT INTEGRAL DE LES LLENGÜES

El nostre Tractament Integral de les Llengües permet eliminar duplicitats, de manera que els sabers bàsics de Valencià i Castellà es tracten de manera comuna. Mitjançant l’ús d’una terminologia lingüística comuna l’alumnat estableix connexions fàcilment, transferint coneixements des d’una llengua a una altra.

A més es remarquen les semblances i diferències d’amdues llengües.